arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: مراحل تولید واکسن های داخلی خوب پیش می رود اما کند است

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تولید واکسن داخلی کرونا تا پایان نیمه سال اول به میزان انبوه خواهد بود. به نظر می رسد مراحل تولید واکسن در شرکت های تولید کننده داخلی خوب و ایمن پیش می رود، البته که کند است. امیدواریم تا پایان خرداد آزمایش های بالینی انجام شده و آماده تولید انبوه شود و هر چه سریعتر گروه های پرخطر واکسیناسیون شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بازدید هیاتی از این کمیسیون از انستیتو پاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان نیمه سال واکسن کرونای مورد نیاز تولید داخل تامین شود.

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: امروز هیاتی از کمیسیون بهداشت برای بازدید از روند تولید واکسن کرونا به انستیتو پاستور رفت. خوشبختانه تمهیدات اولیه نتایج خوبی را نشان می دهد. احتمالا حداکثر تا دو ماه آینده فاز سوم آزمایش بالینی به اتمام رسیده و به تولید انبوه می رسد. آنها قرارداد خوبی با کوبا داشته که فاز اول و دوم در کوبا بوده و فاز سوم یعنی آزمایش بالینی در ایران انجام شده که در حال حاضر آخرین مراحل آن در حال طی شدن است و بعد از آن به تولید انبوه می رسد. تا کنون نگرانی از بابت آزمایشات انجام شده در دانشمندان به وجود نیامده است.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون بهداشت در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز حضور پیدا کردند. فاز اول ساخت واکسن کرونا در این موسسه انجام شده که احتمالا تا هشت هفته دیگر فازهای دوم و سوم آن نیز انجام می شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تولید واکسن داخلی کرونا تا پایان نیمه سال اول به میزان انبوه خواهد بود. به نظر می رسد مراحل تولید واکسن در شرکت های تولید کننده داخلی خوب و ایمن پیش می رود، البته که کند است. امیدواریم تا پایان خرداد آزمایش های بالینی انجام شده و آماده تولید انبوه شود و هر چه سریعتر گروه های پرخطر واکسیناسیون شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت که بعد از ظهر امروز نیز کمیسیون بهداشت در جلسه ای به بررسی آخرین وضعیت تولیدات تجهیزات پزشکی با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، مشاور وزیر دفاع و نمایندگانی از وزارت صنعت، بانک مرکزی و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در بخش خصوصی پرداخت.

نظرات بینندگان