arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

کاخ سفید: در حادثه نطنز نقش نداشتیم / روی مذاکرات وین متمرکز هستیم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه دوشنبه مدعی شد آمریکا نقشی در «حادثه نطنز» نداشته است. ساکی در این نشست خبری گفت: «گزارش‌ها درباره حادثه رخ‌داده در مرکز غنی‌سازی نطنز را دیده‌ایم.به هیچ شکلی در حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز نقش نداشته‌ایم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه دوشنبه مدعی شد آمریکا نقشی در «حادثه نطنز» نداشته است.

ساکی در این نشست خبری گفت: «گزارش‌ها درباره حادثه رخ‌داده در مرکز غنی‌سازی نطنز را دیده‌ایم.به هیچ شکلی در حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز نقش نداشته‌ایم.»

وی اضافه کرد: «گمانه‌زنی‌ای درباره اثرات این رویداد و علت آن نداریم. روی گفت‌وگوهایی که انتظار داریم این چهارشنبه در وین انجام شود متمرکز هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید گفت: «انتظار داریم که این گفت‌وگوها طولانی و دشوار باشند.نشانه‌ای از تغییر در مشارکت‌کنندگان این نشست وجود ندارد.»

روز گذشته، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران از وقوع حادثه‌ای‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: «اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: «اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است.»

نظرات بینندگان