arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

رابرت مالی با وزیر خارجه قطر درباره ایران گفت و گو کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات و مسائل منطقه از جمله ایران گفت وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات و مسائل منطقه از جمله ایران گفت وگو کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) امروز (سه شنبه) از تماس تلفنی «رابرت مالی» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور ایران با «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر خبر داد و اضافه کرد: در این تماس تلفنی که دیروز انجام شد، دو طرف آخرین تحولات و مسائل منطقه از جمله موضوعات مرتبط با ایران را مورد بررسی قرار دادند.

پیش از این نیز، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز را حمله و اقدام خرابکاران خطرناک خواند و به شدت آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه همچنین حمایت کامل خود را از مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران با هدف دستیابی به توافق فراگیر اعلام کرد.

بامداد یکشنبه ۲۲ فروردین ماه بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی‌سازی شهید «مصطفی احمدی روشن» در نطنز دچار حادثه شد که منابع رژیم صهیونیستی از دست داشتن این رژیم در این حادثه خبر دادند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره این اقدام تروریستی خرابکارانه تصریح کرد: اتفاق ناگوار که در نطنز رخ داد، بارها اسرائیل گفته بود و امروز هم شنیده می‌شود و منابع مختلف نیز تایید می‌کنند، پشت آن رژیم صهیونیستی قرار دارد. خوشحالم آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته، ولی می‌توانست فاجعه انسانی رخ دهد، بنابراین جنایت علیه بشریت است که از ذات گردنکش اسراییل هم دور نیست.

خطیب‌زاده با بیان اینکه این اتفاق توان هسته‌ای ایران را کم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی سانتریفیوژهایی که از مدار خارج شدند، از نوع « IR۱ » بودند که با ماشین‌های پیشرفته جایگزین می‌شوند و ایران در دام مکارانه آن‌ها نمی‌افتد. البته اسرائیل با این اقدام تلاش کرد از مردم ایران به دلیل صبر و رفتار حکیمانه، انتقام بگیرد. رفتار ایران انتقام از اسرائیل خواهد بود که در زمان خودش انجام می‌شود.

نظرات بینندگان