arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

دو سینمای آمریکایی برای همیشه تعطیل شدند

سینما‌های آرک لایت و پاسیفیک با گذشت یک‌سال از تعطیلی به دلیل شیوع کرونا به طور دائم تعطیل شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سینما‌های آرک لایت و پاسیفیک با گذشت یک‌سال از تعطیلی به دلیل شیوع کرونا به طور دائم تعطیل شدند.

به نقل از ورایتی، سینما‌های آرک لایت و پاسیفیک تیه‌تر به عنوان قربانی‌های پاندمی جهانی کرونا که صنعت سینما را مدت هاست مختل کرده، به طور دائم بسته شدند.

در بیانیه‌ای آمده است: بعد از تعطیلی و بستن سینما‌ها در سال گذشته، امروز باید این خبر بد را به اشتراک بگذاریم که دیگر سینما‌های آرک لایت و پاسیفیک بازگشایی نخواهند شد. این نتیجه‌ای نبود که می‌خواستیم، اما با وجود تلاش‌های فراوان که به از بین رفتن گزینه‌های احتمالی منجر شد، راهی برای پیشروی در این شرایط نداریم.

تعطیلی این سینما‌ها به این معناست که تعدادی از محبوب‌ترین سینما‌ها که در واقع قلب صنعت فیلم در کالیفرنیا بوده اند، بسته خواهند شد. از جمله سینمای سینیراما دوم که میزبان اکران فیلم‌های زیادی بوده است و از آن به عنوان لوکیشن نیز در سریال «مکان ملرز» و فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» یاد می شود.

البته محتمل است که یک کمپانی دیگر این برند را بخرد و سینما‌ها دوباره بازگشایی شوند. گزارشی که اخیرا از سوی ایندی وایر منتشر شده نشان می‌دهد سینما‌های پاسیفیک در ماه مارس ۲۰۲۱، حدود ۱۸۲ هزار دلار از اجاره اش را پرداخت نکرده و می‌تواند تا پایان سال، بدهی آن به ۲.۲ میلیون دلار برسد.

دیگر سینما‌های آمریکا نیز طی تعطیلی‌های یکسال اخیر و تعویق اکران آثار مشکلاتی داشته اند. از جمله سینمای آلامو درافت هاوس که چپتر ۱۱ را پر کرده بود. چپتر ۱۱، بخشی از قانون ورشکستگی آمریکاست و شرکت ها می‌توانند به شرط پرداخت هزینه‌های جاری، بدون پرداخت بدهی‌ها به کارشان ادامه دهند. دیگر سینمای زنجیره‌ای آمریکایی که آسیب زیادی از کرونا دید، AMC بود. طبق گزارش ها، این سینمای زنجیره‌ای ۴.۴ میلیارد دلار در نتیجه پاندمی کرونا ضرر دیده است.


 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان