arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

سازمان جهانی بهداشت: تا پایان کرونا فاصله زیادی داریم / همه گیری به نقطه بحرانی رسیده

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بار دیگر تاکید کرد: تا پایان همه گیری بیماری کووید-۱۹ فاصله زمانی زیادی باقی مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بار دیگر تاکید کرد: تا پایان همه گیری بیماری کووید-۱۹ فاصله زمانی زیادی باقی مانده است.

 "تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: اما هنوز دلایل بسیاری وجود دارد که به پایان یافتن آن خوشبین باشیم.

وی افزود: کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در دو ماهه نخست سال جاری میلادی نشان داد که شیوع این ویروس و گونه های آن را می توان متوقف ساخت.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: سردرگمی در پرداختن به بیماری کووید-۱۹ به این معنی است که تا پایان یافتن همه گیری فاصله زیادی وجود دارد اما با اقدامات اثبات شده بهداشت عمومی می توان این بیماری را طی ماه ها کنترل کرد.

تاکنون حدود ۷۸۰ میلیون واکسن در سراسر جهان توزیع شده است اما اقداماتی همچون استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی به منظور مقابله با این ویروس همچنان ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه ما نیز خواهان آن هستیم تا فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، و مسافرت ها و کسب و کارها مجدد از سر گرفته شوند، اظهار کرد: اما اکنون بخش های مراقبت های ویژه در بسیاری از کشورها مملوء از بیمار است و انسان ها جان خود را از دست می دهند.

همه‌گیری کرونا به «نقطه بحرانی» رسیده است

"ماریا فن کرخووه" سرپرست فنی برنامه مقابله با کروناویروس سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: ما اکنون در یک نقطه حساس در روند همه گیری بیماری هستیم و مسیر این همه گیری برای هفتمین هفته متوالی روند افزایشی دارد.

این سازمان همچنین روز دوشنبه هشدار داد که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به یک «نقطه بحرانی» رسیده است و سطح عفونت‌ها به طور چشمگیری در حال رشد است.

با این وجود این سازمان تاکید کرد که چنانچه تدابیر بهداشتی به درستی اجرا شود، کووید-۱۹ تا چند ماه دیگر قابل کنترل خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، ماریا فن کرخووه، گفت: ما در حال حاضر در یک نقطه بحرانیِ همه‌گیری هستیم. این بیماری به سرعت در حال گسترش است. این روند بصورت تصاعدی در حال رشد است. این وضعیتی نیست که بخواهیم ۱۶ ماه پس از شروع همه‌گیری کرونا در آن باشیم، آن هم در حالی که تدابیر کنترلی زیادی را به اجرا گذاشته‌ایم.

تا کنون بیش از ۱۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظرات بینندگان