arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

ارتش آمریکا: برای حملات طالبان در افغانستان آماده هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به احتمال عدم خروج نظامی از افغانستان اعلام کرد که نظامیان مستقر در این کشور برای حملات احتمالی طالبان آماده هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تسنیم: ژنراارتش آمریکا: برای حملات طالبان در افغانستان آماده هستیمل «جیمز مک‌کانویل» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به احتمال خروج نیروها از افغانستان در یازدهم اردیبهشت سال جاری، گفت: احتمالات متعددی وجود دارد اما وقتی تصمیم‌ها در بالاترین سطح گرفته شود ما برای اجرای آن آماده خواهیم شد.

وی بدون ارائه پاسخ روشن درباره امکان خروج کامل نیروها و تجهیزات در زمان تعیین شده از افغانستان، افزود: این به تعداد افراد مورد نیاز برای جابجایی و میزان تجهیزات مورد نیاز برای جابجایی برمی‌گردد.

ژنرال آمریکایی ادامه داد: فرماندهان میدانی ما برای احتمالاتی که هست برنامه دارند و می‌توانند به رهبران ارشد دولت درباره اینکه خروج چه مدت زمان می‌برد، مشاوره دهند.

مک‌کانویل درباره احتمال از سرگیری حملات طالبان به نیروهای خارجی پس از رد شدن مهلت خروج از افغانستان و اینکه آیا نیروهای آمریکایی برابر این حملات احتمالی آماده است، به «واشنگتن پست» گفت: ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که از نیروهای ما مراقبت می‌شود و سازوکارهای دفاعی مناسب برای مراقبت از آن‌ها وجود دارد.

این در حالی است که تنها 18 روز به مهلت خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان باقی مانده اما واشنگتن هنوز تصمیمش را درباره خروج نیروها از افغانستان اعلام نکرده است.

آمریکا: تصمیم بایدن برای خروج نظامی از افغانستان پیش از ماه «می» اعلام می‌شود

بلینکن: تصمیمی درباره خروج نظامی آمریکا از افغانستان گرفته نشده است

گفتنی است که جو بایدن اخیراً خروج کامل از افغانستان در تاریخ تعیین شده را «بسیار دشوار» خوانده بود.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می‌گویند که دولت بایدن زمان زیادی برای خروج نیروها از افغانستان داشته و با عدم برداشتن هیچ‌گونه گامی در این راستا تلاش دارد با طالبان برای تمدید کوتاه‌مدت حضور شمار محدودی از نیروها در افغانستان به توافق برسد.

نظرات بینندگان