arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

ریابکوف: به همکاری با ایران برای ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر ادامه می‌دهیم

معاون وزیر خارجه روسیه گفت توقف همکاری این کشور در ساخت نیروگاه‌های برق در بوشهر امکان‌پذیر نیست و همکاری تهران و مسکو در این زمینه ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه‌‌شنبه به خبرنگاران گفت توقف همکاری در نیروگاه هسته‌ای بوشهر غیرممکن است و تهران و مسکو به همکاری در زمینه ساخت واحدهای دوم و سوم این نیروگاه ادامه خواهند داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعلیق کار ساخت در نیروگاه بوشهر گفت: نه، امکان ندارد. همکاری در بوشهر ادامه خواهد یافت، یعنی کار ساخت واحدهای دوم و سوم.

ریابکوف افزود: آن‌ها در مراحل مختلف هستند، اما متوقف نخواهند شد. دلیلی برای تغییر چیزی در این خصوص وجود ندارد.

او برخی گزارش‌های رسانه‌ای درباره تعلیق احتمالی این عملیات را گمانه‌زنی توصیف کرد.

به گزارش «تاس»، «روس‌اتم» شرکت دولتی روسیه که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند در حال اجرای مرحله دوم ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر (واحدهای دوم و سوم) با ظرفیت کلی ۲۱۰۰ مگاوات است.

کلنگ ساخت دو واحد جدید نیروگاه بوشهر (دو و سه) ٢٠ شهریور ١٣٩٥ توسط «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌‌جمهور و رئیس روس اتم و با حضور «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به زمین زده شد و عملیات گودبرداری واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر نهم آبان ۱۳۹۶ با حضور صالحی و «الکسی لیخاچوف» رئیس شرکت روس اتم در بوشهر انجام شد.

شهریورماه ۱۳۹۰ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر پس از گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های راه‌اندازی برای نخستین بار به شبکه برق سراسری متصل و پس از موفقیت در تست‌های دوره راه‌اندازی در مهرماه ۱۳۹۲ به شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر، تحویل موقت و در نهایت، ابتدای سال ۱۳۹۵ به صورت دائم تحویل طرف ایرانی شد.

نظرات بینندگان