arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

نتیجه بیش از ۶۰ درصد تست‌های کرونا در ساوه و زرندیه مثبت است

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: در شرایط کنونی که موج چهارم کرونا شیوع یافته، نتیجه بیش از ۶۰ درصد تست‌های تشخیص کرونا در این شهرستان و زرندیه مثبت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: در شرایط کنونی که موج چهارم کرونا شیوع یافته، نتیجه بیش از ۶۰ درصد تست‌های تشخیص کرونا در این شهرستان و زرندیه مثبت است.

دکتر «محمود کریمی»   با اشاره به شدت پیک چهارم شیوع ویروس کرونا گفت: پیک چهارم بسیار شدیدتر از پیک‌های قبلی است به طوری که آمار روزانه مبتلایان و بستری‌ها نسبت به پیک قبلی در ساوه و زرندیه ۲ برابر شده است.
وی بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم در ایام ماه مبارک رمضان اقلام غذایی مانند زولبیا بامیه، حلیم و آش را از قنادی‌ها و رستوران‌های معتبر و بهداشتی تهیه کنند و از تشکیل صف برای خرید خودداری کنند زیرا ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.


سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت شکایت از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف مذکور با شماره تماس ۱۹۰ مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
وی از فعالیت شبانه روزی تیم‌های غربالگری در شهرهای نوبران، غرق‌آباد و آوه خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته کمتر از ۲۰ درصد تست‌های کرونا مثبت بود اما در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شود و این آمار نشان‌دهنده بی‌رحمی بیماری و پیک بسیار سخت شیوع کرونا است.


به گفته کریمی، شهرستان‌های ساوه و زرندیه و اکثر شهرهای اطراف در وضعیت قرمز کرونایی هستند به همین دلیل خودداری از سفرهای غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی موضوعی حیاتی است.


سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با بیان اینکه روز گذشته ۳۱ مورد از صنوف متخلف توسط این نهاد پلمپ شدند، عنوان کرد: در زمینه نظارت بر فعالیت اصناف و تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار تمام دستگاه‌های اجرایی مربوط باید همکاری لازم را داشته باشند زیرا دانشکده علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل شرایط نیست.
وی در پایان از شهروندان خواست به محض بروز کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا در حال حاضر ابتلا به سرماخوردگی و یا حساسیت فصلی مشاهده نمی‌شود و هرگونه علائمی باید بیماری کووید۱۹ تلقی شود.

شمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه از آغاز شیوع این ویروس تاکنون به بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر رسید و در همین مدت ۳۴۸ نفر هم جان خود را از دست دادند.

ایرنا

نظرات بینندگان