arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۲ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

هوشیار زیباری: حمله به فرودگاه اربیل، پهپادی بود

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه اسبق عراق و یکی از سران حزب دموکرات کردستانی بر این باور است که حمله به فرودگاه اربیل با پهپاد و هدایت از راه دور صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به گزارش راشاتودی روسیه، زیباری در توییتر نوشت: همان شبه نظامیانی که دو ماه پیش به فرودگاه (بین المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق) حمله کرده بودند باز هم آن را هدف قرار دادند.

وی افزود: این تصاعد تنشی خطرناک است که با هواپیمای بدون سرنشین انجام شد و امنیت کردستان را با مخاطره روبرو کرد.

خبرنگار اعزامی راشاتودی می گوید: آژیر خطر نمایندگی دیپلماتیک (کنسولگری) آمریکا در اربیل اقلیم کردستان به صدا در آمد و ستون مهیبی از دود بر فراز برخی ساختمان های فرودگاه دیده می شود.

شفق نیوز نزدیک به حزب دموکرات کردستان پیش تر از "اصابت موشک به فرودگاه اربیل" خبر داده بود.

بر این اساس ، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا در آمده و مسیرهای منتهی به این کنسولگری مسدود شد؛ همچنین تمامی پروازها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

بر اساس تصاویر و فیلم های منتشره صابرین نیوز از این حمله؛ آتش بدون توقف زبانه می کشد و دود ناشی از انفجار نیز از این مناطق بلند شده است.

وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق نیز با تایید حمله به فرودگاه اربیل، ارایه جزییات را به زمان آینده موکول کرد.

همچنین روز پیش، چند حمله هم به کاروان های لجستیک آمریکایی در نقاط مختلف عراق صورت گرفت.

دو شب قبل نیز منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک پایگاه جاسوسی موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل و کشته و زخمی شدن حداقل ۱۰ افسر خبر دادند.

نیروهای آمریکایی در پایگاه "الحریر" واقع در شمال اربیل حضور دارند که اسفندماه سال گذشته نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها "نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا" عنوان شده بود، "دست‌کم هشت زخمی و یک کشته" بر جای گذاشت.

به گفته فرمانده پایگاه "یک پیمانکار غیرنظامی" بر اثر "حمله قلبی" ناشی از حمله راکتی جان سپرد.

نظرات بینندگان