arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

پلیس آمریکا: هر ۱۰ ساعت یک پرونده درباره چین باز می شود

کریستوفر رای مدیر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با هشدار درباره خطر فزاینده پکن برای واشنگتن، گفت که دفترش هر ۱۰ ساعت یک گزارش را درباره چین باز می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کریستوفر رای مدیر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) با هشدار درباره خطر فزاینده پکن برای واشنگتن، گفت که دفترش هر ۱۰ ساعت یک گزارش را درباره چین باز می کند.

به گزارش روسیاالیوم، کریستوفر رای در جلسه استماع برابر کنگره گفت که چین در تلاش است تا تبدیل به قدرت (اول) جهان شود و این یعنی تهدید امنیت ملی آمریکا و یکی از بزرگترین خطرها و تهدیدها برای منافع اقتصادی و امنیتی آمریکا.

وی افزود: اف بی آی هم اکنون در حال تحقیق درباره حدود یک هزار پرونده مرتبط با حکومت چین است؛ این در حالی است که پرونده های تحقیق آمریکا درباره جاسوسی اقتصادی (از سوی چین) در سال های اخیر یک هزار و ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

این اظهار مدر اف بی آی یک روز پس از آن بیان شد که یک گزارش اطلاعاتی-امنیتی سالانه، چین را بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکا بر شمرد.

این گزارش، شامل آینده پژوهی درباره مسائل بزرگ امنیت خارجی روبروی بایدن در اولین سال انتخاب و انتصاب او است.

آمریکا سال هاست که چین را در صدر تهدیدها برای منافع آمریکا می بیند و رشد اقتصادی آن کشور را بر نمی تابد. راهبرد نقطه ثقل آسیایی آمریکا بر مهار چین در دریای زرد استوار است؛ برنامه ای چند ساله که آمریکا برای تحقق آن، حتی ترجیح می دهد در خاورمیانه نیز نیروهای خود را با هدف محاصره چین در حاشیه نزدیک آن تا حد امکان کم کند.

نظرات بینندگان