arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

چین خواستار سرعت گرفتن مذاکرات احیای برجام شد: باید از عوامل مخرب فاصله بگیریم

«وانگ گان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از اتمام نشست روز پنجشنبه با اشاره به حادثه اخیر در نطنز گفت: «فکر می‌کنیم این تحولات، اعتقاد ما را تقویت کرد که آنچه اکنون به‌عنوان اولویتی مهم مورد نیاز است، این است که از عوامل مخرب فاصله گرفته و در اینجا مذاکرات را با سرعت بیشتری دنبال کنیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام، پس از اتمام نشست روز پنجشنبه با اشاره به حادثه اخیر در نطنز گفت، مذاکرات احیای برجام باید سریع‌تر دنبال شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «وانگ گان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: «فکر می‌کنیم این تحولات، اعتقاد ما را تقویت کرد که آنچه اکنون به‌عنوان اولویتی مهم مورد نیاز است، این است که از عوامل مخرب فاصله گرفته و در اینجا مذاکرات را با سرعت بیشتری دنبال کنیم».

نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت پانزده امروز (پنجشنبه) در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی وارد وین شد.

نمایندگاه روسیه و چین طی چند‌ روز گذشته با عراقچی دیدار و گفت و گو کردند. معاون وزیر خارجه هم چنین دیروز (چهارشنبه) با شالنبرگ دیدار کرد.

با گذشت نزدیک به سه سال از خروج آمریکا از برجام، دولت جدید این کشور اعلام کرده خواهان بازگشت به این توافق هسته‌ای است. با این حال واشنگتن مدعی است، برجام باید به‌عنوان پایه‌ای برای مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای ایران باشد.

تهران با رد این ادعا تأکید کرده شرط احیای برجام لغو تمامی تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای است که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده‌اند.

نظرات بینندگان