arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

حداقل ۵ کشته و ۹ مجروح در تیراندازی در ایندیاناپلیس

رسانه‌های آمریکایی از وقوع تیراندازی در ساختمانی نزدیک فرودگاه بین‌المللی ایندیاناپلیس خبر داده و گزارش‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع محلی آمریکایی از وقوع تیراندازی در یکی از ساختمان‌های شرکت «فِد اِکس» در شهر «ایندیاناپلیس» واقع در ایالت ایندیانا خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، گزارش‌های اولیه از گسترده بودن این تیراندازی و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد حکایت دارد.

این ساختمان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ایندیاناپلیس واقع شده و پلیس نیز هنوز به سوالات درباره جزئیات بیشتر پاسخ نداده است.

رسانه‌های آمریکایی نیز به نقل از «گینی کوک» سخنگوی اداره پلیس ایندیاناپلیس گزارش دادند که این حادثه یک «وضعیت تلفات گسترده» است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» تعداد قربانیان این حادثه را حداقل ۸ مجروح اعلام کرده و نوشت که ضارب هنوز دستگیر نشده و احتمال وقوع درگیری‌های بیشتر وجود دارد.

گفته می‌شود حدود ۸۰ تا ۹۰ کارمند شرکت فداِکس در این ساختمان گرفتار شده‌اند و احتمال دارد دو تیرانداز در محل حضور داشته باشند، یکی داخل ساختمان و دیگری بیرون مقابل خروجی.

برخی رسانه‌های آمریکایی نیز به نقل از پرسنل اورژانس که برای انتقال افراد آسیب‌دیده به محل مراجعه کردند، گزارش دادند که حداقل ۵ نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعتی بعد از این حادثه، پلیس ایندیاناپلیس اعلام کرد که بعد از محاصره شدن ساختمان توسط نیروهای امنیتی، شخص تیرانداز اقدام به خودکشی نمود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

بر اساس گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

بامداد سه‌شنبه نیز تیراندازی توسط یک دانش‌آموز در دبیرستانی در آمریکا، علاوه بر مجروح کردن یک افسر پلیس، منجر به کشته‌شدن خود وی نیز شد.

نظرات بینندگان