arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / رگبار باران و وزش باد شدید در شرق کشور

پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز استان‌های شرق و شمال شرق کشور با رگبار باران و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید رو به رو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز استان‌های شرق و شمال شرق کشور با رگبار باران و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید رو به رو است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امروز (جمعه) سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور فعال شده و برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات شرق مازندران، سمنان و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. انتظار تگرگ هم در مناطق مستعد وجود دارد.

همچنین، امروز برای خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات کرمان و شرق اصفهان بارش‌های پراکنده بهاری به صورت رگبار رخ خواهد داد. فردا نیز برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات یزد و کرمان، روز یکشنبه ارتفاعات اصفهان، یزد، فارس و کرمان، دوشنبه و سه‌شنبه نیز ارتفاعات هرمزگان، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان به صورت متناوب با این رگبارهای بهاره رو به رو خواهند شد.

اما بر اساس پیش‌بینی‌ها سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهد داشت.

طبق گزارش هواشناسی وزارت راه و شهرسازی از بعد از ظهر امروز وزش باد شدید در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قم، شمال شرق اصفهان، ایلام و غرب خوزستان می‌تواند گاهی همراه با گرد و خاک هم شود.

در ۲ روز آینده خلیج فارس به ویژه نواحی مرکزی و شرقی آن و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد شد.

بر اساس این گزارش امروز بعد از ظهر، تهران گاهی با وزش باد شدید روبه رو می‌شود که در مناطق جنوبی استان وزش باد می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد. اما فردا و پس فردا آسمان تهران صاف و آفتابی و همراه با وزش باد خواهد بود.

در نهایت اینکه در تهران بیشینه دمای امروز و فردا ۲۶، یک‌شنبه و دوشنبه ۲۸ و سه‌شنبه به ۲۹ درجه خواهد رسید. کمینه دما هم برای تهران ۱۵ درجه است.

نظرات بینندگان