arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

۱۵ شهروند شیرازی از محاصره شعله‌های آتش نجات یافتند

۱۵ شهروند شیرازی ساکن در یک مجتمع مسکونی روز جمعه با تلاش نیروهای امدادی از محاصره شعله‌های آتش برافروخته شده از دو دستگاه خودرو در پارکینگ این مجتمع نجات یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۱۵ شهروند شیرازی ساکن در یک مجتمع مسکونی روز جمعه با تلاش نیروهای امدادی از محاصره شعله‌های آتش برافروخته شده از دو دستگاه خودرو در پارکینگ این مجتمع نجات یافتند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: ۲ خودرو سواری در پارکینگ مجتمع مسکونی غزال واقع در خیابان پائیز شیراز دچار آتش سوزی شدند و همین موضوع منجر به گرفتار شدن ۱۵ نفر از اهالی داخل ساختمان پنج طبقه شد.

محمد هادی قانع جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه ساعت ۱۱:۲۶ جمعه ۲۷ فروردین ماه در پی تماس تلفنی ساکنان یک ساختمان مسکونی در مجتمع غزال واقع در خیابان پاییز با سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال محبوس شدن افراد، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۶, ۵, ۱۷ و دو گروه امداد و نجات از ایستگاه های ۱۴و ۹ این سازمان به همراه خودروی بالابر آتش‌نشانی، خودروی های دستگاه تنفسی را به محل حادثه برای کمک‌رسانی به شهروندان اعزام کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: در قسمت پارکینگ این ساختمان پنج طبقه ۱۶ واحدی دو دستگاه خودروی سواری پراید و سمند به علت نامشخصی طعمه آتش‌سوزی شده و دود حاصل از این آتش تمام ساختمان را فرا گرفته بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع برق و گاز مجتمع مسکونی، به چند تیم عملیاتی تقسیم شده و یک تیم اقدام به جست و جوی افراد در کانون آتش‌سوزی و تیمهای دیگر نیز برای تخلیه ساکنان از داخل مجتمع مشغول عملیات شدند.

قانع خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان موفق به خارج کردن ۱۵ نفر از ساکنان از داخل مجتمع شدند همچنین گروه دیگر آتش‌نشانان نیز پس از دستیابی به کانون آتش سوزی، شعله‌های آتش خودرو در پارکینگ ساختمان را مهار و کاملاً خاموش کردند و مانع از سرایت آتش به خودروهای دیگر و طبقات بالاتر شدند.

بنابر اعلام رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز؛ این حادثه هیچ مصدوم جدی در پی نداشت و صرفا دو نفر از ساکنین دچار دودزدگی تحویل نیروهای اورژانس شدند و در میان ساکنین دو خانم میانسال نیز که قادر به حرکت نبودند توسط تیم امدادی در همان لحظات اولیه به سلامت به خارج از ساختمان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش و تخلیه دود از داخل ساختمان، محل حادثه را ایمن کردند و محل را برای بررسی علت تحویل کارشناسان سازمان آتش نشانی دادند.


 ایرنا

نظرات بینندگان