arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت خارجه: امنیت عراق رابخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می‌دانیم

سعید خطیب زاده با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: عراق در مسیر توسعه داخلی و کنشگری فعال و ایفای نقش سازنده در منطقه پیش می رود ولی برخی با انفجار، اقدامات تروریستی، دامن زدن به ناامنی و اقدامات بحران آفرین درصدد جلوگیری از تحقق این اهداف در عراق هستند. وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است عراق با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می تواند از این گذرگاه‌های سخت عبور کند، تاکید کرد: امنیت و ثبات عراق را بخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می دانیم و در حمایت و پشتیبانی از کشور دوست و برادر عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امنیت و ثبات عراق را بخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می‌دانیم و در حمایت و پشتیبانی از کشور دوست و برادر عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 سعید خطیب زاده با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.

خطیب زاده افزود: عراق در مسیر توسعه داخلی و کنشگری فعال و ایفای نقش سازنده در منطقه پیش می رود ولی برخی با انفجار، اقدامات تروریستی، دامن زدن به ناامنی و اقدامات بحران آفرین درصدد جلوگیری از تحقق این اهداف در عراق هستند.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است عراق با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می تواند از این گذرگاه‌های سخت عبور کند، تاکید کرد: امنیت و ثبات عراق را بخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می دانیم و در حمایت و پشتیبانی از کشور دوست و برادر عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان