arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

۶۰ مورد جدید کرونا مثبت در دشتی شناسایی شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید مثبت کرونایی در این شهرستان شناسایی شدند که این آمار بسیارنگران کننده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۶۰ مورد جدید مثبت کرونایی در این شهرستان شناسایی شدند که این آمار بسیارنگران کننده‌است.

پرویز احمدی  افزود: با احتساب این موارد، شمار مبتلایان به ویورس کرونا از ابتدای فروردین امسال تاکنون در شهرستان دشتی به ۵۴۲ نفر رسیده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته چهار نفر در بخش کرونای بیمارستان زینبیه شهر خورموج مرکز این شهرستان بستری و ۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری مووید ۱۹ فوت شدند.

احمدی ادامه داد: نام ۲ کودک ۱ و ۷ ساله در فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان دشتی دیده می‌شود.

وی با اشاره به روند فزاینده تعداد مبتلایان تاکید کرد: همه رده‌های سنی در تیررس تهاجم ویروس جهش یافته کرونا قرار دارند و کوچکترین سهل‌انگاری در جدی گرفتن توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها در پی داشته باشد.

احمدی تاکید کرد: با وجود توصیه‌های مکرر و هشدارهای مستمر مسئولان و کارشناسان بهداشتی درمانی در مورد سرعت انتشار و بیماری‌زایی بسیار بالای ویروس جهش یافته، همچنان شاهد نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد و خانواده‌ها بویژه در زمینه تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی و عدم استفاده از ماسک در ارتباطات اجتماعی هستیم که این امر خطری جدی برای تشکیل زنجیره‌های جدید و گسترده انتقال کرونا و ادامه روند فزاینده مبتلایان به این بیماری خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی به سرعت بالای انتشار ویروس جهش یافته اشاره کرد و از مردم شهرستان که همواره یار و مددکار حوزه سلامت بوده‌اند خواست ضمن توجه جدی به نکات بهداشتی پیشگیرانه و ایجاد تهویه مناسب در ساختمان از رفت و آمدهای غیر ضروری، حضور در تجمع‌ها و تشکیل دورهمی‌ها خودداری کنند.

احمدی ادامه داد: کرونای جهش‌یافته از قدرت انتقال و سرعت انتشار بسیار بالایی برخوردار است و شهروندان باید از سفرهای غیرضروری و تشکیل دورهمی‌ها و مجالس مهمانی پرهیز کنند زیرا کرونا در کمین همه ما است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.


ایرنا

نظرات بینندگان