arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

استاندار: حدود ۲۰ هزار لرستانی امسال به کرونا مبتلا شدند

استاندار لرستان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان این استان از ابتدای شیوع کرونا تا پایان سال گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند در حالیکه امسال حدود ۲۰ هزار مبتلای جدید شناسایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار لرستان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان این استان از ابتدای شیوع کرونا تا پایان سال گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند در حالیکه امسال حدود ۲۰ هزار مبتلای جدید شناسایی شده است.

سیدموسی خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کشور همچنان در روند صعودی ابتلا به کرونا قرار دارد و در لرستان نیز آمار ابتلا، بستری و فوت بر اثر بیماری به شدت در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: تعداد بستری و مرگ بر اثر کرونا در استان نسبت به اسفند گذشته پنج برابر شده و این روند در حال افزایش است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این شرایط تنها راه مهار بیماری و کنترل آن رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از هرگونه مسافرت، تردد، تجمعات و دورهمی های غیر ضروری است.

خادمی در ادامه گفت: در جلسه امروز نیز واکسینه کردن تعداد بیشتری از مردم در بهار و تابستان امسال با استفاده از واکسن های وارداتی و واکسن های تولید داخل مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون حدود هشت هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به لرستان وارد و تزریق آنها انجام شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: در شرایط کنونی تمام شهرستان های استان به لحاظ رنگ بندی کرونا در شرایط قرمز قرار دارند و وضعیت ۲ شهرستان بروجرد و ازنا بسیار خطرناک است.

۱۴ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان جان باختند و شمار قربانیان این ویروس به یکهزار و ۵۱۰ نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی یکهزار و ۲۴۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته به ۹۳ هزار و ۳۴۶نفر رسیده است.

گفتنی است تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا پایان سال گذشته به ۷۱ هزار و ۵۲۶ نفر و تعداد جان باختگان به بکهزار و ۳۶۶ نفر رسیده بود.


 ایرنا

نظرات بینندگان