arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

بادامچیان: قرار بود با شورای ائتلاف تجمیع شویم، اما نپذیرفتند / اگر رییسی بیاید، وحدت جمعی حول محور او حفظ خواهد شد

مصداق جوان حزب‌اللهی جوانی است که در حزب بوده و منفرد نیست؛ در حزب جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی معنا ندارد. بنابراین نیروی حزب‌اللهی به اقتضای تکلیف شرعی رفتار خواهد کرد و با توجه به این نکات و با برنامه جدی، موتلفه حزب فعال در عرصه شوراها، مجلس و دولت کریمه اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حضور نامزد حزبی را کنار سایر نامزدها بلامانع دانست و گفت: در انتخابات مجلس یازدهم ما در شورای ائتلاف حضور داشتیم و این دوره نیز با نظر روحانیت قرار شد با آنها تجمیع شویم اما آنها نپذیرفتند.

به گزارش «انتخاب»، اسدالله بادامچیان در نخستین اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی در سال ۱۴۰۰ که به‌شکل مجازی برگزار شد، گفت: توانایی و سابقه، دارا بودن برنامه کاربردی مشتمل بر کلیات و جزییات و داشتن تیم متخصص از مهمترین مولفه‌های نامزدهای موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان سابقه تشکیل و فعالیت شورای وحدت تأکید کرد: ما در گام دوم به سمت تجمیع نیروهای انقلاب و حضور سلیقه‌های مختلف در زیر چتر شورای وحدت بوده و هستیم و نظر ما بر عدم اختلاف است.

بادامچیان ادامه داد: در انتخابات مجلس یازدهم ما در شورای ائتلاف حضور داشتیم و این دوره نیز با نظر روحانیت قرار شد با آنها تجمیع شویم اما آنها نپذیرفتند و به دلیل آنکه محور ما عدم اختلاف بود به‌رغم تلاش برخی برای ایجاد اختلاف، به دلیل تفکر وحدت ساختاری و تشکیلاتی شورای وحدت که منجر به وحدت فهرستی می‌شود در استان‌ها و تهران با مشکلی روبرو نشدیم.

وی افزود: پیوند با روحانیت در سراسر کشور ثمرات خوبی در گام دوم انقلاب برای ما به همراه خواهد داشت؛ در ریاست جمهوری، سیاست بر این مبتنی شد که اگر آیت‌الله رییسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب تیم خود را به او عرضه می‌کند و در صورت عدم حضور وی ما با سایر نامزدها برخورد نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره حضور نامزدهای موردنظر حزب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: طی نظرسنجی مکتوب صورت گرفته شده از اعضاء شورای مرکزی و دبیران و... از میان افراد مطرح من، نیکنام، میرسلیم، ترقی و انواری بیشترین آراء را کسب کردند و در بیانیه‌ای این پنج نفر را معرفی و اعلام کردیم در صورت رسیدن به نامزد واحد ما نیز وحدت می‌کنیم.

بادامچیان تاکید کرد: از بین نامزدها، نامزدهای حزب دارای ویژگی قوی‌تر و متناسب با بیانیه گام دوم هستند.

حضور نامزد حزبی را در کنار سایر نامزدها بلامانع است

بادامچیان حضور نامزد حزبی را در کنار سایر نامزدها بلامانع دانست و گفت: به‌رغم برخی اعتراض‌های احتمالی، حضور نامزد حزبی به دلیل اعتماد کامل و ظرفیت‌های آن می‌تواند حتی در کنار آیت‌الله رییسی به رقابت بپردازد.

وی توجه به انضباط تشکیلاتی را ضروری دانست و ادامه داد: ما با دارا بودن ظرفیت غنی استانی از نیروهای منسجمی برخورداریم که وقتی ندایی برمی‌آورند طنین آن اثرگذار خواهد بود.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: سابقه درخشان موتلفه اسلامی سبب اطمینان خاطر روحانیت شد؛ زیرا حزب همواره در آهنگ ولایت با پاکدستی فعالیت کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مصداق جوان حزب‌اللهی جوانی است که در حزب بوده و منفرد نیست؛ در حزب جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی معنا ندارد. بنابراین نیروی حزب‌اللهی به اقتضای تکلیف شرعی رفتار خواهد کرد و با توجه به این نکات و با برنامه جدی، موتلفه حزب فعال در عرصه شوراها، مجلس و دولت کریمه اسلامی است.

بادامچیان در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از سوی دبیران درباره فعالیت شورای وحدت در استان‌ها گفت: شورای وحدت در سراسر کشور فعال شده است در این شرایط باید تلاش بر حفظ وحدت حداکثری و پرهیز از تخریب باشد و از همین رو نباید به شایعه‌سازی‌ها توجه کرد.

وی همچنین درباره انتخابات شوراها گفت: مؤتلفه اسلامی در سال گذشته در موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا سیاست صحیحی را اتخاذ کرد که مورد استقبال شورای وحدت واقع شد و در این زمینه پیشرفت‌هایی حاصل آمد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: سیاست ما مبتنی بر استقلال استان‌ها با همفکری روحانیت مبارز در شهرها و روستاها است.

بادامچیان تصریح کرد: امروز فهرست‌های خوبی در انتخابات شورای شهر و روستا ایجاد شده و با وحدت بیشتر امیدواریم گام دوم انقلاب در این بخش را به گونه‌ای اداره کنیم که رضایت ولی امر و حضرت ولی عصر را به همراه داشته باشد.

نظرات بینندگان