arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

ادعای ائتلاف سعودی: یک پهپاد یمنی را منهدم کردیم / هدف این پهپاد، افراد غیر نظامی بودند

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب عربستان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف سعودی بامداد یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده را که حوثی ها (جنبش انصارالله) به سمت عربستان به پرواز در آورده بودند، بر فراز یمن رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرده که هدف این پهپاد، افراد غیر نظامی بوده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظرات بینندگان