arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

اعلام وضعیت نارنجی به ۴ استان در پی زلزله گناوه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۵۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای اعزام به محل وقوع زمین لرزه بوشهرخبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۵۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای اعزام به محل وقوع زمین لرزه بوشهرخبر داد.

مجتبی خالدی، بااشاره به زمین لرزه ۵.٩ ریشتری بوشهر اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١١ دقیقه زمین لرزه ای باقدرت ۵.٩ ریشتری بوشهر حوالی بندر گناوه را لرزاند و تا کنون نیز سه پس لرزه داشته است.

وی ادامه داد: ۵٠ آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

خالدی اظهار کرد: این زلزله تا کنون یک مصدوم داشته و یک پایگاه اورژانس نیز ترک برداشته است.

وی در خصوص تخریب در ساختمان منازل گفت: تا کنون گزارشی در این خصوص ارایه نشده است اما دو تیم ارزیاب در محل حضور دارند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارات ناشی از این زلزله مخابره نشده است

بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی درپی زلزله ۵.۹ ریشتری در بندر گناوه خبر داد و گفت: به دنبال وقوع زلزله در بندرگناوه سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی و خدماتی در استان بوشهر و استان‌های مجاور را به حالت آماده‌باش درآورد.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از استانداری، هلال احمر، اورژانس و ... به محل اعزام شده‌اند، گفت: تاکنون گزارشی از میزان خسارات ناشی از این زلزله مخابره نشده است.

اعلام وضعیت نارنجی به ۴ استان

دکتر محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر، در این باره اظهار کرد: در پی این زلزله ، ۱۰ تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و ۴ بالگرد در استان‌های بوشهر، شیراز، فارس و کرمان آماده باش هستند.

وی گفت:اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است. در حال حاضر ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها در حال انجام و ارزیابی است و گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان