arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

از این پس هیچ هواپیمایی به خاطر بدی آب و هوا سقوط نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سیستم VP-400 با استفاده از فناوری روز هوانوردی می‌تواند به کمک جی.پی.اس داخلی خود نزدیک‌ترین خشکی قابل فرود را تعیین کرده و با ارزیابی سرعت و جهت باد و ارتفاعات اطراف بهترین شیوه فرود را انتخاب کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ تصور کنید دارید با هواپیمای خودتان در آسمان پرواز می‌کنید، ناگهان موتور آن از کار می‌افتد و هر چقدر تلاش می‌کنید موفق نمی‌شوید دوباره آن را به کار بیندازید! باید چه کار کنید؟

شاید اگر در ارتفاع بالایی در حال پرواز هستید، بتوانید از جی.پی.اس گران‌قیمت اختصاصی هوانوردی استفاده کنید تا فرودگاه‌های اطراف را به شما نشان دهد که لزوما نزدیک‌ترین فرودگاه موجود نیستند و مطمئنا از مناسب‌ترین محل فرود در خشکی هم خبری نیست. پس از آن باید به تنهایی تصمیم بگیرید که با توجه به ارتفاع پرواز و فاصله‌ای که تا این فرودگاه‌ها دارید آیا شانس رسیدن به یکی از آنها را خواهید داشت یا نه!

اگر هم در ارتفاع پایین پرواز می‌کنید که شرایط به‌مراتب بدتر است و باید همین حالا جایی را برای فرود پیدا کنید، یک جاده، زمین هموار و هر جایی در خشکی که شانس فرود آمدن داشته باشید. سناریوی بدتر هم اینکه مسافر هواپیمایی هستید که خلبان آن دچار حمله قلبی شده یا شب است و موتور هواپیمای شما از کار افتاده، بهتر نیست بتوانید با فشار یک دکمه تمامی این شرایط استرس‌زا را کنترل کنید؟

لطفا این دکمه را فشار بدهید 

استفاده از مجموعه‌ای از فناوری‌های روز دنیا و همکاری دو گروه تحقیقاتی به ساخت Vertical Power VP-400 منجر شده که می‌تواند با فشار تنها یک دکمه هنگام از کار افتادن موتور هدایت هواپیما را به عهده بگیرد. این دستگاه به کمک خلبان خودکار، جی.پی.اسی که برای آن ساخته‌شده و حسگرهای سرعت حرکت و ارتفاعی که دارد همراه با بانک داده‌های سیستم بهترین حالت را در شرایط اضطراری ایجاد شده انتخاب می‌کند.

سیستم VP-400 

در واقع VP-400 می‌داند در چه ارتفاعی پرواز می‌کنید، با نزدیک‌ترین فرودگاه چقدر فاصله دارید و ارتفاع تپه‌ها یا کوه‌های اطراف شما و سرعت بادی که می‌وزد چقدر است؛ در نتیجه سیستم تصمیم می‌گیرد به کدام جهت حرکت خود را ادامه دهید، با چه زاویه‌ای به زمین نزدیک شوید و چطور فرود بیایید که کمترین آسیب ممکن به شما و هواپیمایی که هدایت می‌کنید وارد شود.

اگر هواپیمای شما خلبان خودکار نداشته باشد باز هم می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که این سیستم در اختیارتان قرار می‌دهد هدایت هواپیما را به خوبی به عهده بگیرید. تنها تفاوت این است که در این حالت به جای 3 یا 4 صفحه نمایش، تنها یک صفحه وجود دارد که تمامی اطلاعات در آن گردآوری شده است.

تمام مدتی که مشغول پرواز هستید، VP-400 بدترین شرایط ممکن را بررسی می‌کند و در هر ثانیه حدود 30 حالت مختلف فرود در شرایط از دست دادن موتورها بررسی می‌شوند. نتیجه این بررسی‌ها که از دماغه هواپیما تا انتهای دم آن را شامل می‌شوند، انتخاب بهترین شیوه‌های فرود است که ثبت می‌شوند تا در شرایط اضطراری از آنها برای فرود موفق استفاده شود.

می‌توانید نمونه‌ای از این فرودهای موفق محاسباتی را که به شکل مارپیچی به نمایش درآمده در تصویر ببینید. اگر دکمه قرمز را فشار دهید این برنامه با خلبان خودکار یکپارچه خواهد شد تا فرودی را که روی صفحه نمایش می‌بینید با دقت بالا و موفقیت احتمالی خیلی زیاد آغاز کند.

فرود اضطراری 

1- چرخش به سمت محل فروداگر اطلاعی از تازه‌های صنعت هوانوردی ندارید احتمالا فکر می‌کنید که باید چندین دهه دیگر انتظار این فناوری را بکشید اما حقیقت این است که در حال حاضر تمامی فناوری‌های مورد نیاز وجود دارند، در هوانوردی تفریحی و تجربی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ورتیکال پاور نیز تلاش می‌کند به زودی آزمون‌های VP-400 را در آسمان آغاز کرده و سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز این سیستم را در سال جاری وارد بازار کند. هنوز قیمت چنین سیستمی اعلام نشده اما اگر رقم متوسطی برای خرید آن اعلام شود، می‌تواند در هواپیماهای بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

2- مدیریت انرژی در هنگام فرود

3- کاهش سرعت

4- فرود در منطقه امن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
9
به خاطر تحریم سقوط می کنه و جنگ!!!!
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
2
9
از اونجایی که تحریم ها هیچ تاثیری ندارند و این فن آوری از همین فردا در تمامی هواپیما های ایرانی نصب میشوند پس در نتیجه
از این پس هیچ هواپیمایی به خاطر بدی آب و هوا در ایران سقوط نمی‌کند
دنیادیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
1
7
این سیستم را که خیلی وقت است در ایران اجرا کرده اند
نظرات بینندگان