arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

کشف ۳۰۰۰ تن نهاده دامی آلوده وارداتی قبل از توزیع در بازار

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف حدود 3000 تن نهاده دامی آلوده وارداتی قبل از مصرف با اهتمام و هوشیاری پلیس گمرک طی چند روز گذشته در کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف حدود 3000 تن نهاده دامی آلوده وارداتی قبل از مصرف با اهتمام و هوشیاری پلیس گمرک طی چند روز گذشته در کشور خبر داد.

سرهنگ ستاد هادی رفیعی کیا افزود: کارشناسان مستقر در مرکز پایش پلیس گمرک ناجا با بررسی های اسنادی محموله های گمرکی و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی به محموله بزرگ نهاده دامی وارداتی و ترخیص شده از گمرک بندر انزلی مشکوک شدند و با توجه به ارتباط مستقیم این محموله با سلامت هموطنان از طریق مصرف فرآورده های دامی و طیور موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه مقصد محموله های ترخیصی، استان های شمال غربی کشور بود موضوع با پلیس امنیت اقتصادی مستقر در استان های مسیر حرکت محموله ها هماهنگ و پس از شناسایی خودروها به صورت لحظه ای تردد محموله ها استعلام و هدایت عملیاتی انجام شد و در نهایت پلیس امنیت اقتصادی استان های مذکور چهار دستگاه تریلر را در استان زنجان، دو دستگاه تریلر را در استان اردبیل، ۱۴ دستگاه تریلر را در استان آذربایجان غربی برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد تمامی ذرت های دامی فاسد، کپک زده و غیر قابل مصرف برای دام و طیور و ... هستند که پس از تایید کارشناسان جهاد کشاورزی محموله های مذکور به همراه ۱۶۵ تن محموله دیگر در محل تخلیه در استان آذربایجان شرقی توقیف و به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

رفیعی کیا افزود: از محموله مذکور 2300 تن نیز در انباری در محل گمرک بندر انزلی در حال بارگیری به نقاط دیگر بود که با توجه به غیرمصرفی بودن نهاده ها با دستور و هماهنگی دادستانی بندر انزلی سوله محل بارگیری محموله‌های باقی مانده توقیف و پلمب و از توزیع مابقی نهاده ها ممانعت شد و در این خصوص ۲۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس، پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب هموطنان با پلیس از آنان خواست که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرمجاز موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا با پشتیبانی و رفع موانع به رونق تولید داخل کمک شود.

نظرات بینندگان