arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

سردار کوثری: انتشار شایعات درباره سردار حجازی اقدام شیطانی دشمن است؛ می‌خواهند وانمود کنند که در همه جا نفوذ دارند

نماینده پیشین مجلس و از همرزمان سردار حجازی گفت: انتشار شایعات درباره ترور بیولوژیک سردار حجازی اقدام شیطانی دشمنان است.‌آنها می‌خواهند چنین وانمود کنند که در همه جا نفوذ دارند اما واقعیت این است که صدمات ناشی از عارضه شیمیایی موجب تحلیل رفتن توان جسمی سردار حجازی و شهادت ایشان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده پیشین مجلس و از همرزمان سردار حجازی گفت: انتشار شایعات درباره ترور بیولوژیک سردار حجازی اقدام شیطانی دشمنان است.‌آنها می‌خواهند چنین وانمود کنند که در همه جا نفوذ دارند اما واقعیت این است که صدمات ناشی از عارضه شیمیایی موجب تحلیل رفتن توان جسمی سردار حجازی و شهادت ایشان شد.

سردار محمد اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سوابق آشنایی و همکاری خود با مرحوم سردار حجازی گفت: از دوران دفاع مقدس، افتخار آشنایی با سردار محمد حسین حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را داشتم و در آن‌زمان ایشان مسئولیت جانشینی قرارگاه قدس داشتند.

وی درباره دلایل محبوبیت سردار حجازی در میان مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن گفت: چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، زمانی که به جبهه مقاومت مشورت می‌دادند اخلاق حسنه سردار حجازی زبانزد خاص و عام بود و ایشان را محبوب قلب‌ها کرده بود. در واقع ایشان بر دل‌های رزمندگان مدیریت داشتند تا اینکه بخواهند فقط از طریق دستورات نظامی کارها را پیش ببرند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به مسئولیت‌های مختلف شهید سردار حجازی بعد از اتمام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره و تصریح کرد: سردار حجازی در مقطعی فرمانده نیروی مقاومت بسیج و در مقطع دیگری در ستاد کل نیروهای مسلح و در معاونت آماد منشاء خدمات بزرگی شدند.

سردار کوثری، دلاوری‌ها و رشادت‌های سردار حجازی در جبهه مقاومت را یادآور شد و گفت: سردار حجازی حدود ۸ تا ۹ سال در رابطه با جبهه مقاومت و مخصوصا حزب الله و حماس مشغول خدمت بودند و هماهنگی‌های نیروی قدس و ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح را انجام می‌دادند که زمینه بسیاری از موفقیت‌های جبهه مقاومت را فراهم کرد.

وی با اشاره به عارضه شیمیایی سردار حجازی که از دوران دفاع مقدس به همراه داشتند، در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ترور بیولوژیک این شهید گفت: انتشار این شایعات یک اقدام شیطانی از سوی دشمن بود و دشمن می‌خواهد چنین وانمود کند که در همه جا نفوذ دارد و قادر به انجام هر عملیاتی در داخل کشور است اما واقعیت این است که آثار صدمات ناشی از عارضه شیمیایی جنگ تحمیلی در سنین بالا بیشتر خود را نشان می‌دهد و همین موضوع هم باعث تحلیل رفتن توان جسمی سردار حجازی و شهادت ایشان شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره علت محبوبیت و کاریزمای شخصیت فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس نیز گفت: فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مخصوصا سپاه قدس چون برای مردم کار می‌کنند در میان مردم محبوب هستند و سادگی و بی‌تکلف بودن آنها برای مردم کشورهای دیگر تازگی دارد.

کوثری، لباس سبز سپاه را لباس خدمت به مظلومان دانست و افزود: همه کسانی که لباس سبز سپاه را پوشیدند نیتشان این بود که در مقابل زورگویان عالم مخصوصا استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بایستند و ملت ایران و دیگر مظلومان جهان را از زیر یوغ ظالمان رهایی بخشند و چیزی برای خود نخواستند و نمی‌خواهند.

وی، علت پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را نیز اخلاق‌مداری دانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس، اخلاق حرف اول را می زد وگرنه ما از نظر تجهیزات از دشمن بعثی ضعیف‌تر بودیم. بچه‌هایی که به میدان دفاع مقدس آمدند، برای پیاده کردن احکام الهی آمده بودند و پاسداری را شغل حساب نمی‌کردند و آنرا تکلیف الهی بر می‌شمردند و بر همان اساس هم حرکت می‌کردند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به یکی از سفرهای خود به همراه اعضا و رییس این کمیسیون به لبنان و سوریه اشاره و یادآور شد: در این سفر، شهید سردار حجازی هم حضور داشتند و باید بگویم که سردار حجازی دهه ۹۰ با سردار حجازی دهه ۶۰ تفاوتی نکرده بود و همچنان و بی‌تکلف و متواضع و اخلاق محور بود و همین موضوع عامل محبوبیت ایشان در همه این سال‌ها بود.

نظرات بینندگان