arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

پرز، رئیس رئال مادرید: سوپرلیگ را تاسیس کردیم تا فوتبال را نجات دهیم / همه ما نابود شده‌ بودیم؛ باید راهی پیدا می کردیم تا درآمد از دست رفته را جبران کنیم / تصمیم ما، آغاز سوپرلیگ از ابتدای فصل آتی است؛ اگر با یوفا توافق نکنیم، می‌توانیم یک سال دیگر صبر کنیم

رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا درباره شکل گیری این رقابت‌ها صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا درباره شکل گیری این رقابت‌ها صحبت کرد.

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و سوپرلیگ اروپا بامداد امروز در برنامه تلویزیونی مطرح الچرینگیتو حضور پیدا کرد تا درباره شایعاتی که پیرامون رقابت‌های سوپرلیگ مطرح شده پاسخ بدهد. بخش‌های مهم اظهارات پرز را در ادامه می‌خوانید:

* باشگاه‌های بزرگ انگلیس، آلمان و اسپانیا باید راه‌حلی برای این روزهای سخت فوتبال ارائه می‌دادند. به این نتیجه رسیدیم که سوپرلیگ را جایگزین لیگ قهرمانان کنیم تا درآمد از دست رفته را جبران کنیم. فوتبال وضعیت خوبی ندارد. برای داشتن درآمدی سودآور، باید بازی‌های بزرگ بیشتری داشته باشیم.

* فوتبال باید به تکامل برسد. کرونا این فرایند را تسریع‌ کرده چرا که همه نابود شده‌ایم. ۲ ۳ سال بر روی این ایده کار کرده‌ایم. برای نجات فوتبال این کار را انجام می‌دهیم.

* بازیکنان می‌توانند سکوت کنند. آن‌ها نباید بابت محروم شدن نگران باشند. رئال از لیگ اخراج نخواهد شد. احترام را حفظ‌ کنید. (خطاب به تباس) توهین چفرین به آنیلی مرا حیرت‌ زده کرد. یوفا باید شفاف باشد و گفتمان را جایگزین تهدید کند.

* این، لیگی برای ثروتمندان نیست. این لیگی برای نجات فوتبال بر پایه همبستگی است. نمی‌گذاریم فوتبال محو شود. ما آینده فوتبال را بازی می‌کنیم. مخالفان، نگران از دست دادن امتیازات خود هستند.

* در سوپرلیگ از VAR استفاده می‌کنیم. می‌خواهیم با شاخص‌های حرفه‌ای، از بهترین داوران بهره بگیریم و عملکرد VAR را ارتقا دهیم.

* به جنگ لیگ‌ها نرفته‌ایم. لیگ‌ها ستون‌های فوتبال هستند. احمقانه‌ است بگوییم می‌خواهیم آن‌ها را از بین ببریم.

* برای پاریسن‌ژرمن دعوت نامه‌ای ارسال نشده است. بدون دورتموند و بایرن‌مونیخ یا پی‌اس‌جی نیز، ۱۵ تیم موسس شکل می‌گیرند. قرار نیست بدون آن‌ها کارها متوقف شود.

* تصمیم ما، آغاز سوپرلیگ از ابتدای فصل آتی است. اگر توافقی با یوفا در کار نباشد، می‌توانیم برای یک سال صبر کنیم.

* می‌توانید همین فردا لاپورتا را به جای من قرار دهید. من انتخاب شده‌ام چرا که ۲۰ سال تجربه دارم. تا زمانی رئیس می‌مانم که مرا اخراج کنند!

* یوفا فرمتی را برای لیگ قهرمانان تنظیم کرده که هیچ‌کس نمی‌داند چرا باید از سال ۲۰۲۴ آغاز به کار کند. تا ۲۰۲۴ همه ما نابود شده‌ایم.

* تضمین می‌دهم، ۱۰۰ درصد، باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ از ادامه رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا اخراج نخواهند شد.

نظرات بینندگان