arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

رستم قاسمی: چند ماه است که ارتباطی با احمدی نژاد نداشته ام؛ اطلاعی از تصمیم انتخاباتی او ندارم / قرار نیست که به نفع کسی کنار بروم

وزیر نفت دولت دهم گفت: علی رغم فاصله دو ماهه به انتخابات هنوز آرایش سیاسی هیچ یک از گروه های سیاسی بویژه اصلاح طلبان مشخص نشده است و طبعا نمی توان از حالا قضاوت کرد که چه اشخاصی می توانند چهره برتر انتخابات باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر نفت دولت دهم گفت: علی رغم فاصله دو ماهه به انتخابات هنوز آرایش سیاسی هیچ یک از گروه های سیاسی بویژه اصلاح طلبان مشخص نشده است و طبعا نمی توان از حالا قضاوت کرد که چه اشخاصی می توانند چهره برتر انتخابات باشند.

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در حالی که ما جزو کشورهای ثروتمند دنیا هستیم شرایط اقتصادی کشور ما خوب نیست. من معتقدم که حل مشکلات کشور کار ساده ای نیست اما شدنی است.

وی افزود: کشورهایی در دنیا بوده اند که شرایط به مراتب سخت تری از ما داشتند و در از منظر ذخایر و منابع نیز قابل مقایسه با ما نبودند. نمونه این کشورها ترکیه است که در ابتدای سال 2000 میلادی وضعیت اقتصادی بدی داشت ولی با یک برنامه ریزی درست توانسته امروز ثبات مدیریتی و اقتصادی را در این کشور ایجاد کند و سطح زندگی مردمش را بهبود داده است.

قاسمی درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات گفت: من هنوز اعلام کاندیداتوری نکردم ولی اگر رسما اعلام کاندیداتوری کنم قرار نیست که به نفع کسی کنار بروم.

وزیر نفت دولت دهم خاطرنشان کرد: من دو برنامه دارم یک برنامه عبور از گلوگاه فعلی است که این برنامه می تواند 40 50 میلیون نفر از جمعیت کشور که امروز در شرایط سختی به سر می برند را از این وضعیت خارج کند. برنامه بلند مدت من نیز تغییر ریل گذاری کشور است چرا که معتقدم با این دست فرمان بسیاری از حوزه ها از جمله صندوق های بازنشستگی قابل اصلاح نیست.

وی در واکنش به تحرکات انتخاباتی محمود احمدی نژاد در ماه های اخیر گفت: احمدی نژاد همیشه آدم متحرکی بوده است و تحرکات او محدود به ماه های اخیر نمی شود. البته از آنجا که چند ماه است که ارتباطی با ایشان نداشتم، اطلاعی از تصمیم انتخاباتی او ندارم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که در صورت کاندیداتوری مهمترین رقیب سیاسی خود را چه شخصی می داند، تصریح کرد: انتخابات پیش بینی نشده ای در پیش رو داریم علت آن هم این است که علی رغم فاصله دو ماهه به انتخابات هنوز آرایش سیاسی هیچ یک از گروه های سیاسی بویژه اصلاح طلبان مشخص نشده است و طبعا نمی توان از حالا قضاوت کرد که چه اشخاصی می توانند چهره برتر انتخابات باشند.

نظرات بینندگان