arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

محسن هاشمی: کاندیداتوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران به بنده پیشنهاد شد

رییس شورای شهر تهران درباره کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کاندیداتوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران به بنده پیشنهاد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس شورای شهر تهران درباره کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کاندیداتوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران به بنده پیشنهاد شد.

 محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۱۴ ملکی که امروز بررسی شد املاکی است که واگذار شده و در اختیار برخی سازمان‌ها و تشکیلات است، البته بخشی از آنها جزو لیست ۳۰۰ ملکی بود که شهرداری فرستاده بود و در حال بررسی است اما چون نسبت به بررسی بعضی از آنها عجله بود و ماجرا طول کشیده بود، شهرداری طرح یک فوریتی داد که زودتر تکلیفش روشن شود.

وی ادامه داد: شهرداری ۲۰۰۰ ملک در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها دارد که در نهایت اعلام شد، ۸۰۰ واحد از این املاک برای اعضا جای سوال دارد و دستور دادند که آن‌ها را پس بگیرند. برای ما یک لیست فرستادند، اما ما آن را برگرداندیم و اعلام کردیم که خودتان نظر بدهید که کدام یک از املاک در اختیار قرار بگیرد. بعضی اوقات دیده شده که این املاک را جهت کارهای عام‌المنفعه دریافت می‌کنند، اما از آن‌ها استفاده خصوصی می‌شود.

به گفته وی، بعضا دیده‌شده که به عنوان عام‌المنفعه ملک را می‌گیرند و استفاده‌ی خصوصی می‌کنند و وقتی سوال می‌کنیم چرا این اتفاق افتاده، می‌گویند از درآمدش هم برای امور عام‌المنفعه استفاده کردیم که همه‌ی اینها باید راستی‌آزمایی شود و امیدوارم کمیسیون شورای شهر با جدیت به این موضوع بپردازد.

وی درباره استعفای خلیل آبادی از اعضای شورای شهر تهران نیز گفت:با ایشان جلسه‌ایی داشتم و انتقادهایی را نسبت به روش‌های هئیت رئیسه و بعضی اعضا داشتند که تذکراتشان به ثمر نمی‌نشیند و با توجه به اینکه نماینده‌ی اهالی شهرری هستند، می‌گفتند نتوانستند به خوبی مشکلات شهرری را دنبال کنند و قرار شد در هئیت رئیسه این مسایل عنوان شود و نهایتا با استعفای ایشان مخالفت شد، این موضوع قابل حل است و امیدواریم ایشان را در صحن شورا ببینیم.

وی در رابطه با بازدید معاون رئیس جمهور از بهشت زهرا و مرکز پسماند گفت:  این طور که به من گفتند ایشان برای گُل گذاشتن بر مزار شهدای سلامت حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن هم سری به آراد کوه می‌زنند، تا از بعضی اقداماتی که شهرداری تهران آنجا انجام داده بازدید کنند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد کاندیداهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما الان دو گروه داریم که با هم رقابت می‌کنند، ۴۰ سال است که در جمهوری اسلامی همینطور است، قبلا چپ و راست با هم رقابت می‌کردند، اما الان اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم رقابت می‌کنند و ناخودآگاه هر کدام از کسانی که به عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند، وابستگی به یکی از این جناح‌های سیاسی را دارند. الان هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار دارند و به نظر می‌آید، بلاتکلیفی اصولگرایان درباره‌ی کاندیدا شدن آقای رئیسی باشد، چون اگر ایشان کاندیدا شود خیلی‌ها دیگر کاندیدا نخواهند شد و بعد از ایشان هم مسئله کاندیدا شدن آقای قالیباف مطرح است که در این صورت باز هم خیلی‌ها کاندیدا نخواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در مورد اصلاح‌طلبان هم، نظرها کم کم به سمت کاندیداتوری حسن خمینی رفت که بعد با پیشنهاد مقام معظم رهبری ایشان کناره گرفت و بحث انتخاب کاندیدای مجدد مطرح شد. به بنده هم به عنوان یکی از اعضای حزب کارگزاران پیشنهاد شد، البته این به معنای آن نیست که من خودم قبول کرده باشم، بلکه در شورای مرکزی اصلاح‌طلبان اسم من هم مطرح شده و دوستان لطف فرمودند و اسم من را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی که احتمالا قرار است در موردم دفاعی صورت بگیرد قرار دادند و در مجموع همه‌ ما در یک بلاتکلیفی برای شرکت در انتخابات هستیم.

نظرات بینندگان