arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت: مراسم افطاری برگزار نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشورمان خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشورمان خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.

دکتر سیما سادات لاری افزود: افراد مبتلا  به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت که بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، در مورد روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مدت زمان روزه داری، حذف وعده غذایی سحر، باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از طرفی تغذیه صحیح و مناسب تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کووید ۱۹ داشته و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی با استفاده از همه گروه‌های غذایی، باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، لاری گفت: بنابراین ضروری است روزه داران استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی همراه با محدود کردن مصرف غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی را در دستور کار رژیم غذایی خود قرار دهند

نظرات بینندگان