arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

نماینده روسیه: هیأت‌های حاضر در وین برای مشورت با پایتخت‌ها بازمی‌گردند / نشست آتی اوایل هفته آینده دوباره تشکیل می‌شود

در پایان نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام، رئیس هیات روسیه اعلام کرد که اعضا نسبت به پیشرفت مذاکرات صورت گرفته طی دو هفته اخیر در خصوص روند احیای توافق هسته ای ابراز رضایت کردند. «میخائیل اولیانوف» با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود افزود که اعضا تصمیم گرفتند به مذاکرات تنفس داده و اجازه دهند تا هیات‌ها تکالیف خود را انجام داده و با پایتخت‌هایشان مشورت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: در پایان نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون مشترک برجام، رئیس هیات روسیه اعلام کرد که اعضا نسبت به پیشرفت مذاکرات صورت گرفته طی دو هفته اخیر در خصوص روند احیای توافق هسته ای ابراز رضایت کردند.

«میخائیل اولیانوف» با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود افزود که اعضا تصمیم گرفتند به مذاکرات تنفس داده و اجازه دهند تا هیات‌ها تکالیف خود را انجام داده و با پایتخت‌هایشان مشورت کنند.

وی افزود که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام اوایل هفته آینده دوباره تشکیل می‌شود.

یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت چهارده به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد.

در این نشست، روسای هیات های مذاکره کننده کشورهای طرف‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، دکتر عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد.

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود.

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.



نظرات بینندگان