arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

روحانی: جای تاسف است که بعداز ۴۰ سال هنوز عده ای بگویند در انتخابات باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه هنوز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام انتخابات می‌شنویم که عده زیادی به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند، گفت: باید به جایی برسیم که دنبال انتخاب بین خوب و بهتر باشیم. برای این مهم باید به جایی برسیم که نامزدهای انتخابات از طرف احزاب معرفی شوند و نماینده حزب باشند و مردم نیز بین استراتژی و برنامه‌ها دست به انتخاب بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از فعالان سیاسی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: تلاش خواهیم کرد کرونا مانع از حضور مردم در انتخابات نشود و همه تهمیدات لازم در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.

دکتر روحانی با ابراز امیدواری به اینکه همه احزاب و گروه ها باید بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و شاهد تنوع سلایق در میان نامزدها باشیم ، تصریح کرد: دولت از هر تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری برگزار شودکه در اینصورت انتخابات موجب تقویت و استواری بیشتر نظام و تقویت نقش ما در منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه هنوز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام انتخابات می‌شنویم که عده زیادی به دنبال انتخاب بین بد و بدتر هستند، گفت: باید به جایی برسیم که دنبال انتخاب بین خوب و بهتر باشیم. برای این مهم باید به جایی برسیم که نامزدهای انتخابات از طرف احزاب معرفی شوند و نماینده حزب باشند و مردم نیز بین استراتژی و برنامه‌ها دست به انتخاب بزنند.

دکتر روحانی افزود: در این زمینه قانون اساسی ما باید تفسیر شود. قانون اساسی در اصل 134 به صراحت می‌گوید که برنامه و خط مشی با رئیس جمهور است و مردم هم بر همین مبنا می‌آیند و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند. مجلس شورای اسلامی نیز در زمان بررسی صلاحیت وزرای کابینه هم برنامه‌ها را بررسی می‌کند و هم افراد را؛ باید این ابهامات برطرف شود. مردم به برنامه‌های رئیس جمهور رای می‌دهند، مجلس نیز برنامه‌های هیات دولت را بررسی می‌کند و آن وقت دوباره برنامه 5 ساله نوشته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظر بنده درباره قانون اساسی روشن است، اظهار داشت: باید قانون اساسی تفسیر شود تا مشخص شود مردم پای صندوق آرا به چه چیز رای می‌دهند؛ به فرد، به برنامه، یا به حزب؟

دکتر روحانی پایه اساسی حل مشکلات کشور را اعتدال و تعادل دانست و تصریح کرد: باید ببینیم مشکلات کشور در داخل و خارج آیا با تعادل و اعتدال حل می‌شوند یا با افراطی‌گری؟ آیا مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی با تعامل سازنده حل و فصل می‌شوند یا رویکردهای دیگر؟ دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر مبنای تشخیص همین نکته که مشکلات کشور از مسیر تعادل و اعتدال در داخل و تعامل سازنده با جهان رفع خواهند شد، عمل کرد.

نظرات بینندگان