arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

برای نخستین بار؛ یک زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد

برای نخستین بار در سوریه یک زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. «حماد صباغ» رییس مجلس روز سه شنبه اعلام کرد که خانم «فاتن علی نهار» درخواست خود را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، به مجلس ارایه کرده و این سومین درخواستی است که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به مجلس ارایه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: برای نخستین بار در سوریه یک زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری سوریه، «حماد صباغ» رییس مجلس روز سه شنبه اعلام کرد که خانم «فاتن علی نهار» درخواست خود را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، به مجلس ارایه کرده و این سومین درخواستی است که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به مجلس ارایه شده است.

طبق قانون، نامزد پست ریاست جمهوری سوریه برای حضور در انتخابات باید موافقت ۳۵ عضو پارلمان را جلب کند.

فاتن وکیل دادگستری از استان القنیطره و متولد ۱۹۷۱از جولان اشغالی سوریه و فرزند سرلشکر علی نهار ژنرال بازنشسته ارتش است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه باید در تاریخی بین ۶۰ تا ۹۰ روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری هفت ساله اسد برگزار شود. (دوره ریاست جمهوری اسد در ۱۷ ژوئیه /۲۶ تیر ماه پایان می یابد)

دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۱۳۹۳ برگزار شد که در آن بشار اسد توانست پیروز شود.

به موجب قانون اساسی جدید سوریه که در سال ۲۰۱۲ در یک همه پرسی تصویب شد، امکان تشکیل یک نظام چند حزبی در این کشور، وجود دارد.

پارلمان سوریه با یک قانون انتخاباتی موافقت کرد که براساس آن، نامزدها باید ۱۰ سال گذشته را در سوریه زندگی کرده و نباید از تابعیت کشور دیگری برخوردار باشند که ظاهرا این مساله راهی برای جلوگیری از نامزدی چهره های مخالف تبعیدی در انتخابات است.

نظرات بینندگان