arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

برجام محور رایزنی تلفنی وزرای خارجه اتریش و آمریکا

"الکساندر شالنبرگ"، وزیرخارجه اتریش و همتای آمریکایی وی "آنتونی بلینکن"، امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی به مسائل مختلف از جمله برجام پرداختند. شالنبرگ از تبادل نظر در مذاکرات وین برای احیای برجام و بازگشت آمریکا بر سر میز مذاکرات ابراز خرسندی کرد و گفت: البته هنوز خیلی زود است که بگوییم خط پایان در معرض دید است، اما سرعت و ماهیت مذاکرات افزایش پیدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزرای امور خارجه آمریکا و اتریش امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی به مسائل مختلف از جمله مذاکرات برای احیای برجام در وین پرداختند.

به گزارش روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "الکساندر شالنبرگ"، وزیرخارجه اتریش و همتای آمریکایی وی "آنتونی بلینکن"، امروز (سه شنبه) در گفتگوی تلفنی به مسائل مختلف از جمله برجام پرداختند.

شالنبرگ از تبادل نظر در مذاکرات وین برای احیای برجام و بازگشت آمریکا بر سر میز مذاکرات ابراز خرسندی کرد و گفت: البته هنوز خیلی زود است که بگوییم خط پایان در معرض دید است، اما سرعت و ماهیت مذاکرات افزایش پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین گفت: ساعت در حال تیک تاک است ومن این تصور را دارم که همه طرف ها واقعا در تلاشند تا راه حلی بیابند.

وی افزود: بازگشت آمریکا به توافق هسته ای وین و اجرای کامل تعهدات در این توافق از طرف ایران به امنیت بیشتر برای منطقه و در نتیجه همه جهان منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی بر جهت گیری آشکار اتریش در مناسبات دو سوی آتلانتیک تاکید کرده و گفت: ما می دانیم کجا ایستاده ایم و شانه به شانه به جای پشت به پشت با آمریکا قرار داریم.

دفتر وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که اولین مذاکرت دو جانبه در فضایی دوستانه و آزاد صورت گرفت.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین بازگشت آمریکا به صحنه چند جانبه گرایی و رویکرد جدید و شفاف مبتنی بر شراکت دولت بایدن را تمجید کرده و گفت: این خوب است که دوباره یک صدای قدرتمند آمریکایی پشت میز مذاکره قرار می گیرد. اگر آمریکا خود را عقب بکشد دیگران این خلأ را پر می کنند و این به نفع اتریش و اتحادیه اروپا نیست.

این دو وزیر غربی همچنین درباره همکاری های تنگاتنگ تر برای نزدیک کردن کشورهای بالکان غربی به اروپا توافق کردند.

شالنبرگ تاکید کرد: بالکان غربی منطقه ای مورد علاقه ژئواستراتژیک اتحادیه اروپا و آمریکا است. ما نباید این منطقه را به دیگران واگذار کنیم. آینده بالکان غربی در اتحادیه اروپا است و در این شکی نیست.

نظرات بینندگان