arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

شناسایی بیشترین موارد ابتلا به کرونا در هند طی یک روز

بنابر اعلام مقامات هند امروز (پنج شنبه) ۳۱۴ هزار و ۸۳۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در این کشور شناسایی شده که بالاترین آمار شناسایی شده طی یک روز در جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مقامات هند از شناسایی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی یک روز خبر دادند.

بنابر اعلام مقامات هند امروز (پنج شنبه) ۳۱۴ هزار و ۸۳۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در این کشور شناسایی شده که بالاترین آمار شناسایی شده طی یک روز در جهان است.

افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و موج دوم بیماری در هند این نگرانی را تشدید کرده که سیستم سلامت توانایی و ظرفیت رسیدگی به حجم بالایی از بیماران را نداشته باشد.

بیمارستان‌های سراسر مناطق شمالی و غربی هند از جمله دهلی نو - پایتخت هند- اعلام کرده اند که ذخایر اکسیژن برای حفظ جان بیماران کووید-۱۹ رو به اتمام است.

بنابر اعلام مقامات محلی در دهلی، بیش از دو سوم از بیمارستان‌های این شهر تخت خالی برای پذیرش بیمار ندارند و پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند در خانه بمانند.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون هند نشان می‌دهد که افراد با در دست داشتن سیلندرهای خالی اکسیژن در مقابل مراکز شارژ اکسیژن به صف ایستاده اند تا جان بیماران خود در بیمارستان‌ها را نجات دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه واکسیناسیون کروناویروس در هند آغاز شده اما تعداد محدودی از جمعیت این کشور واکسن دریافت کرده اند. مقامات هند اعلام کرده اند که تا ماه مه واکسن کرونا برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال در دسترس خواهد بود اما به گفته کارشناسان، این کشور واکسن کافی برای تزریق به ۶۰۰ میلیون فرد واجد شرایط را ندارد.

نظرات بینندگان