arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

مشاور وزیر بهداشت: ۲ میلیون دوز واکسن کرونا تاکنون وارد کشور شده

مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ میلیون دوز واکسن کرونا بر اساس آمار تاکنون وارد کشور شده و طبق مندرجات سند ملی واکسیناسیون و بر اساس جمعیت، بین استان‌ها تقسیم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ میلیون دوز واکسن کرونا بر اساس آمار تاکنون وارد کشور شده و طبق مندرجات سند ملی واکسیناسیون و بر اساس جمعیت، بین استان‌ها تقسیم شده است.

علی ابزاره روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند واکسیناسیون در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت رقیه (س) سمنان با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور به خبرنگاران ابراز داشت: ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا طی روزهای آینده در کشور تزریق می‌شود.

وی افزود: در ادامه گام‌هایی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برداشته شد، گام بعدی واکسیناسیون عمومی است و در این راستا، سند ملی واکسیناسیون تدوین شده و در حال اجرا است.

ابزاره ابراز داشت: دانشگاه علوم سمنان یکی از بهترین دانشگاه ها از نظر تعداد دوزهای تزریق شده نسبت به جمعیت است و واکسیناسیون در این دانشگاه بر اساس سند و با کیفیت و دقت بالا انجام شده است.

وی بیان کرد: گروه اول و اولویت‌دار تزریق واکسن کرونا، مشاغل پرخطر مانند کادر درمان، پاکبانان و بیماران خاص بودند و با افزایش تولیدات و واردات واکسن، به ترتیب سایر اولویت‌ها مانند سالمندان نیز واکسن دریافت می‌کنند.

مشاور وزیر بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در آخرین مرحله چهار هزار و ۳۰۰ دز واکسن دریافت کرد و تاکنون حدود ۵۰ درصد از آن را تزریق کرد.

نظرات بینندگان