arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

اگر مذاکرات وین شکست بخورد.../ مدافعان فعلی تحریم در ایران بخوانند

رضا نصری در توئیتی نوشت: «اگر مذاکرات فعلی شکست بخورد، اروپا همسو با دولت بایدن و دولت بایدن همسو با کنگره خواهد شد. آنوقت دولت بعدی در ایران با شش قطعنامه شورای امنیت و احتمالاً یک قانون سفت و سخت کنگره که در آن شرایط جدید و غیرقابل تحققِ لغو تحریم‌ها تصویب شده روبرو خواهد شد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا نصری، کارشناس ارشد سیاست خارجی، با انتشار رشته توئیتی به معضل تحریم و احتمال شکست مذاکرات وین و مشکلات پس از آن  پرداخت.

به گزارش «انتخاب»: رضا نصری در این رشته توئیت نوشت: کسانی که قصد دارند مانع توافق در این دولت شوند تا خودشان در دولت بعد معضل تحریم را حل کنند، شرایط امروز و چند ماه دیگر را ثابت فرض کرده‌اند.

اگر مذاکرات فعلی شکست بخورد، اروپا همسو با دولت بایدن و دولت بایدن همسو با کنگره خواهد شد. آنوقت دولت بعدی در ایران با شش قطعنامه شورای امنیت و احتمالاً یک قانون سفت و سخت کنگره که در آن شرایط جدید و غیرقابل تحققِ لغو تحریم‌ها تصویب شده روبرو خواهد شد.

 تازه اگر فرض را بر این بگذاریم که در این شرایط طرف مقابل با یک دولت اصولگرا در ایران به مذاکره خواهد نشست، باز کردن چنین کلافی از تحریم ۱۰ سال دیگر زمان خواهد برد.

 حتی با نگاه جناحی به سیاست خارجی، به نفع همه جناح‌ها و مدیران آینده کشور است که معضل تحریم امروز حل‌وفصل شود.

 

نظرات بینندگان