arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تداوم حملات سعودی ها در یمن با ۲۶۱مورد نقض آتش بس

پایگاه خبری المسیره جمعه شب به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ۱۰مورد پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز شهر الحدیده و مناطق کیلو ۱۶، الدریهمی، حیس، الجبلیه و احداث استحکامات جنگی در الجبلیه و کیلو ۱۶ و نیز بمباران الجیبله توسط هواپیماهای جاسوسی از جمله موارد نقض آتش بس به شمار می رود. این منبع همچنین ۸۶ مورد حمله توپخانه ای و ۱۶۰مورد تیراندازی را از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ بار آتش بس الحدیده واقع در غرب یمن را نقض کرد.

پایگاه خبری المسیره جمعه شب به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ۱۰مورد پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز شهر الحدیده و مناطق کیلو ۱۶، الدریهمی، حیس، الجبلیه و احداث استحکامات جنگی در الجبلیه و کیلو ۱۶ و نیز بمباران الجیبله توسط هواپیماهای جاسوسی از جمله موارد نقض آتش بس به شمار می رود.

این منبع همچنین ۸۶ مورد حمله توپخانه ای و ۱۶۰مورد تیراندازی را از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده دانست.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن سبب شده تا نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور با هدایت جنبش انصارالله به پیروزی‌های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان