arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

تاثیر رانندگی نَرم بر پیشگیری از تصادفات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نَرم رانندگی کردن را یکی از عوامل کاهش حجم ترافیک و جلوگیری از تصادفات برشمرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نَرم رانندگی کردن را یکی از عوامل کاهش حجم ترافیک و جلوگیری از تصادفات برشمرد.

سرهنگ عین‌الله جهانی  با اشاره به اصطلاح رانندگی نَرم گفت: نحوه و شکل رانندگی ما علاوه بر اینکه در پیشگیری از وقوع تصادفات و افزایش حجم ترافیک تاثیر دارد، در بروز خشم در حین رانندگی نیز موثر است. در این میان گاهی انجام اقداماتی مانند تعویض ناگهانی دنده، رها کردن سریع کلاچ، ترمز ناگهانی، تخت گاز رفتن، شتاب گیری سریع و شوک دادن به فرمان موجب ایجاد تکان‌های شدید در خودرو شده و اصطلاحا از جمله مواردی است که رانندگی نَرم محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام ضمن افزایش استهلاک خودرو، مصرف سوخت خودرو را نیز بالا می‌برد، گفت: این نوع از رانندگی آرامش روانی سرنشینان وسیله نقلیه و سایر رانندگان و کاربران ترافیکی را نیز برهم می‌زند و در میزان قابل توجهی از تصادفات هم موثر بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بهترین راننده‌ها کسانی هستند که نَرم و یکنواخت رانندگی می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از رانندگان حاضر در یک معبر، ناخودآگاه تحت تأثیر رفتارهای تند و ناهنجار رانندگی راننده‌ای دیگر قرار گرفته و حتی دست به اقدامات مشابه آنان هم می‌زنند و همین موضوع سبب بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود و عبور و مرور را نیز به بی انضباطی می‌کشاند.

وی از رانندگان خواست که در حین رانندگی نَرم رانندگی کرده و از انجام هرگونه رفتارهای نمایشی و .... پرهیز کنند.

 ایسنا

نظرات بینندگان