arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

اصغر فرهادی و دیگر ستاره‌ها در راه جشنواره فیلم کن

جشنواره فیلم کن برای جبران غیبت سال گذشته، چه در چنته دارد؟ در سالی که تولیدات سینمایی به حداقل رسیده، دست به دامن کدام فیلمسازان نامدار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جشنواره فیلم کن برای جبران غیبت سال گذشته، چه در چنته دارد؟ در سالی که تولیدات سینمایی به حداقل رسیده، دست به دامن کدام فیلمسازان نامدار خواهد شد.

 تابستان امسال جشنواره فیلم کن، مهمترین رویداد سینمایی جهان، برگزار خواهد شد. کن از جمله جشنواره‌هایی بود که با آغاز همه‌گیری کرونا تعطیل شد و حالا پس از یک دوره غیبت احتمالا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کدام فیلم‌ها به کن می‌روند و کدام چهره‌ها؟

تا اینجای کار مشخص است که در افتتاحیه کن فیلمی از لوییس کاراکس با عنوان «آنت» روی پرده خواهد رفت. درامی با بازی ستاره‌هایی چون آدام درایور و ماریون کوتیار انتخابی خوب برای شروعی طوفانی است.

گرچه هنوز به صورت رسمی فهرست فیلم‌های حاضر در کن منتشر نشده است اما فیلم «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون از گزینه‌های قطعی حضور در این دوره از جشنواره است. در این کمدی‌ درام پرستاره فرانسیس مک‌دورمند،لئا سیدو، تیموتی شلمی و بنتسیو دل‌تورو، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«رقابت رسمی» با بازی پنه‌لوپه کروز و آنتونیو باندراس دیگر فیلمی است که به احتمال قریب به یقین به کن می‌رود. این اثر کمدی ساخته گاستون دوپرات و ماریانو کوهن، دو فیلمساز آرژانتینی است.

در این میان فیلم‌هایی که سال گذشته سودای حضور در کن را داشتند و تا امروز روی پرده‌ای نرفته‌اند نیز از گزینه‌های مطرح هستند. «سه طبقه» اثر نانی مورتی یکی از این فیلم‌ها است.

روبن استلوند با فیلم‌ جدیدش «مثلث ناراحتی» هم احتمالا کن را به عنوان سکوی پرتاب انتخاب کرده‌ است.

ژاک اودیار هم فیلم «پاریس، منطقه ۱۳» را دارد که اقتباسی از رمان «کشتن و مردن» است.

اصغر فرهادی هم به کن می‌رود؟

اصغر فرهادی فیلمساز برنده ۲ جایزه اسکار، برای نخستین نمایش چند فیلم اخیرش جشنواره کن را انتخاب کرده است و این‌بار هم انتظار می‌رود که با «قهرمان» پا به این میدان بگذارد.

مثل همیشه کسی چیزی از داستان فیلم نمی‌داند اما می‌دانیم که چهره‌هایی چون امیر جدیدی و محسن تنابنده در آن جلوی دوربین رفته‌اند.

زمان اعلام رسمی فیلم‌های جشنواره

برای پی بردن به فهرست رسمی فیلم‌های جشنواره کن باید تا روز پنجشنبه ششم خرداد (۲۷ می) صبر کرد. آن‌طور که امانوئل مکرون وعده داده است، در نیمه‌های ماه‌ می در برخی اماکن فرهنگی به روی مردم باز خواهد شد و مسئولان کن نیز با امیدواری به بهبود شرایط امیدوار هستند که این بار جشنواره‌ را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کنند.

این امیدواری بر موضوعات بسیاری از جمله سرعت واکسن زدن در فرانسه استوار است. بر اساس آماری که بلومبرگ منتشر کرده است، تا ۲۲ آوریل چیزی حدود ۲۰ درصد جمعیت این کشور حداقل یک دوز از واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در این دوره از جشنواره فیلم کن اسپایک لی ریاست هیات داوری را برعهده دارد.

 خبرآنلاین

نظرات بینندگان