arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتقاد شدید فراستی از برنامه اخیر "هفت"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسعود فراستی منتقد سینما با انتقاد به برنامه اخیر هفت، آن را «یک رپورتاژ آگهی بسیار سطحی» خواند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه 598، وی درباره ویژه برنامه ای که به نوعی بزرگداشت و به عرش بردن کارگردان روشنفکر سینما، داریوش مهرجویی بود و نیمی از برنامه هفت را به خود اختصاص داد افزود: « این برنامه یک رپورتاژ آگهی خیلی سطحی و علیه نقد بود. اینکه دو منتقد جوان را به اسم تحلیل آوردند، نه تحلیلی در صحبتشان بود و نه نقد و تنها یک دفاع خیلی آبکی از آقای مهرجویی بود. این برخلاف روند دوساله ی اخیر هفت بود و جیرانی هم پذیرفت که اشتباه کرده بود. لذا در این شماره هفت، او اشتباهش را توضیح خواهد داد و من هم توضیح خواهم داد که چقدر «علیه نقد رفتار کردن» کار بدی است.»

این منتقد برجسته سینما افزود: «هیچ فیلم سازی بیرون از مخاطب و بیرون از نقد، اعتباری به دست نمی آورد و اینکه «اعتبار آقای مهرجویی بالاتر از نقد است»، حرف پرتی است. هیچ فیلم سازی چنین اعتباری ندارد.»

وی درباره حضور منتقدین جوان در هفت تصریح کرد: «من بطور کلی نمی توانم بگویم با حضور منتقدین جوان موافقم یا مخالف. منتقد جوان یا مسنی که نظر داشته باشد، من شدیداً موافقم که بیاید نظرش را بدهد. منتها به شرطی که نظر داشته باشد.» وی افزود: «من در مورد منتقدانی که به هفت می آیند، هیچ دخالتی نمی کنم. فقط همواره نظر مثبت داشتم که کسی که نظرش با نظر من متفاوت یا حتی مخالف است، حتماً بیاید.»

گفتنی است فراستی روز گذشته با حضور در همایش «بررسی سینما در سال 90» در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا اگر اعتراضات مقابل وزارت ارشاد صورت نمی گرفت، کسی مثل کوشکی به هفت دعوت می شد؟ پاسخ داد: «من در مورد کسانی که به هفت دعوت می شوند تصمیم نمی گیرم و به شخصه موافق حضور تمام منتقدینی که حرفی برای گفتن داشته باشند در برنامه هستم و این را باید از آقای جیرانی مطالبه کنید.»

لازم به ذکر است که در پی اظهارت و سیاست های آقای جیرانی، مجری و تهیه کننده برنامه هفت در دو هفته گذشته، رسانه های مکتوب و مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما، خواستار حضور نمایندگان این جریان در برنامه هفت و مناظره با دست اندرکاران آن شدند و «وحید جلیلی» و «دکتر وجید شاه حسینی» را بعنوان نمایندگان خود معرفی کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
6
44
منتقد برجسته سینما!!!!!
محمدمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
5
28
فراستی فقط یادت باشه تو نقدات استقلالت یادت نره .
چیزی که تو نقد قلاده های طلا کاملا فراموش کردی.
من اصلا با مواضع سیاسی این فیلم کاری ندارم ولی باید بگم به عنوان یه مخاطب ساده کلی ایراد هنری تو فیلم دیدم که از شما توقع تحلیل و بررسی و نقد منصفانه داشتم ولی مثل اینکه توی نقد شما نظرات خاصی تحمیل شده بود
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
4
17
فراستی بیشتر ساختار فیلمو نقد میکنه تا محتوا و مفهوم فیلم
به نظر من یک نقد خوب میتونه سینمای ایران رو از این وضیت بیرون بیاره و دوباره مارو به دوران اوج سینما نزدیم کنه
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
7
16
ببخشید چی ؟؟؟؟ منتقد برجسته سینما ؟؟؟؟ تا قبل از برنامه هفت هیچ کسی اسم این آقا رو نشنیده بودو همین الان هم 99 درصد این آقا رو اصلا قبول ندارند
پاسخ ها
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
شما خواب تشریف داری ایشون کاملا شناخته شده هستند اما نه برا شما که همه هنرت فقط فیلم دیدنه
نظرات بینندگان