arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

حراج متعلقات ضدقهرمان «جنگ ستارگان»

صدها قلم از دارایی‌های شخصی هنرپیشه نقش دارث ویدر در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان»، در انگلیس چوب حراج می‌خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدها قلم از دارایی‌های شخصی هنرپیشه نقش دارث ویدر در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان»، در انگلیس چوب حراج می‌خورد.

به گزارش  روزنامه گاردین، با گذشت کمتر از ۵ ماه از درگذشت دیوید پراوز بازیگر نقش دارث ویدر جنگ ستارگان، بیش از ۷۰۰ قلم از متعلقات وی در شهر زادگاهش، بریستول، به حراج گذاشته می‌شود.

از جمله آیتم‌های این حراجی می‌توان به فیلمنامه دومین قسمت از سری فیلم‌های جنگ ستارگان، امپراطوری ضربه می‌زند (۱۹۸۰)، تکه‌ای از فضاپیمای خیالی میلینیوم فالکون از این فیلم و یک ماسک دارث ویدر اشاره کرد که پراوز در همایش‌ها و رویدادها آن را بر چهره می‌گذاشت.

پیش‌بینی ‌می‌شود نسخه پراوز از فیلمنامه امپراطوری ضربه می‌زند، به قیمت هزاران دلار به فروش برسد؛ در این فیلمنامه برای جلوگیری از لو رفتن داستان، بخشی که رابطه دارث ویدر و لوک اسکای‌واکر را برملا می‌کند حذف شده‌ است.

این حراجی چهارم مه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود و بخشی از پول حاصل از آن به یک مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر در انگلیس اهدا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دیوید پراوز ۹ آذر سال ۹۹ در سن هشتادوپنج‌سالگی درگذشت. وی در سال ۱۹۳۵ در بریستول انگلیس متولد شد و اولین بار سال ۱۹۶۷ در فیلم کازینو رویال از مجموعه فیلم‌های جیمز باند جلوی دوربین رفت. این هنرپیشه و بدنساز انگلیسی بازی در سریال‌های پرطرفداری چون قدیس (The Saint) و دکتر هو (Doctor Who) را نیز در کارنامه خود داشت.

وی پس از بازی در فیلم کلاسیک پرتقال کوکی (Clockwork Orange) از استنلی کوبریک، به انجام تست بازیگری برای نقش دارث ویدر و چوباکا در فیلم جنگ ستارگان ۴: امیدی تازه دعوت شد. پراوز بعدها در گفت‌وگو با بی.بی.سی انگلیسی گفت نقش شخصیت پلید داستان را انتخاب کرده بود چون شخصیت‌های منفی همیشه در یادها می‌مانند.

ایرنا 

نظرات بینندگان