arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزارت نیرو: ورودی آب به سدها ۴۰ درصد کاهش یافت

آخرین گزارش‌ وضعیت سدهای بزرگ کشور تا امروز، ورودی آب از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۲۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدها دارد. آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ (۳۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب) دارای ۱۹ درصد کاهش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین گزارش‌ وضعیت سدهای بزرگ کشور تا امروز، ورودی آب از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۲۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۴۰ درصدی ورودی سدها دارد.

به گزارش وزارت نیرو، در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از مجموع ظرفیت ۵۰.۵ میلیارد مترمکعبی مخازن سدها، حدود ۲۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب، معادل ۵۹ درصد مخازن پر شده است.

بر این اساس، به تبع روند کاهشی بارش‌ها، حجم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۲۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۴۰ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است. آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ (۳۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب) دارای ۱۹ درصد کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت ۱۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور انجام شده، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، کاهش ۳۲ درصدی داشته است.

نظرات بینندگان