arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

خطیب‌زاده: ظریف همواره اعلام کرده که نظرات کارشناسی خود را پشت در‌های بسته، صریح و شفاف اعلام می‌کند؛ آن‌چه که اجرا می‌شود سیاست‌های اجماعی نظام است / رئیس‌جمهور برای انتقال تجارب به دولت‌ بعد، نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند؛ آن‌چه به نقل از ظریف منتشر شده، در همین چارچوب‌ و محرمانه بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد فایل صوتی منتشر شده از صحبت های ظریف در چند روز اخیر گفت : آنچه که منتشر شده است مصاحبه نبوده است و قرار نبوده که مصاحبه باشد. گفت‌وگوی رسانه ای نبود ، یک گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه که در داخل دولت انجام می‌شود ، بوده است. رئیس‌جمهور برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌ بعد نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست هفتگی سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت آنلاین از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، وی در این نشست گفت : هیات کمیسیون کمیسیون مشترک برجام امروز برای ادامه مذاکرات به وین عازم شده است.

خطیب زاده ، در مورد فایل صوتی منتشر شده از صحبت های ظریف در چند روز اخیر گفت: آنچه که منتشر شده است مصاحبه نبوده است و قرار نبوده که مصاحبه باشد. گفت‌وگوی رسانه ای نبود ، یک گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه که در داخل دولت انجام می‌شود ، بوده است. رئیس‌جمهور برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌ بعد نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند. 

خطیب زاده گفت: آن چه آقای ظریف در گفت‌وگو مطرح کردند را باید به صورت کلی نگاه کرد . دکتر ظریف، همواره اعلام کرده که نظرات کارشناسی خود را پشت درهای بسته، صریح و شفاف اعلام می‌کنند ولی آن‌چه که اجرا می شود سیاست‌های اجماعی نظام است. 

نظرات بینندگان