arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

رهایی یک محکوم از قصاص در شیراز

رئیس کل دادگستری فارس از بخشش اولیاء دم و رهایی یک محکوم به قصاص در شیراز در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس کل دادگستری فارس از بخشش اولیاء دم و رهایی یک محکوم به قصاص در شیراز در آستانه میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی گفت: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، رای قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، او افزود: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۹ ویژه زندان رضایت اولیای دم جلب شد و در آستانه میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه بخشش و گذشت از حق کار انسان‌های مؤمن و پیروان واقعی اهل بیت (ع) است، گفت: باید از خانواده‌هایی که سال‌ها درد و رنج ناشی از قتل فرزندان و بستگان خود را تحمل کرده‌اند و با گذشت از حق قصاص خود باعث ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه شده‌اند، قدردانی کرد.

موسوی یکی از مهمترین دستاورد اخلاقی ماه مبارک رمضان را آموختن و ترویج عفو و گذشت دانست و افزود: پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) به راحتی دیگران را می‌بخشیدند و اولیاء الهی و بزرگان دینی هم هر کدام نمونه بارزی از گذشت و بخشش بودند.

او خاطرنشان کرد: رمضان، ماه توبه و استغفار ، ماه آشتی با خدا ، ماه پرهیز از گناه ، ماه در بند کشیدن هوای نفس ، ماه تلاوت قرآن و مناجات و دعا و اشک و تضرّع است. و باید از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی را ببریم.

 این پرونده پس از ۱۷ سال با پیگیری و تلاش اعضاء شعبه ۴۹ ویژه زندان شورای حل اختلاف فارس با گذشت اولیای دم به سازش منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

 ایسنا

نظرات بینندگان