arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

امیدواری بیل گیتس به بازگشت جهان به وضعیت عادی تا پایان سال آینده

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با تاکید بر اهمیت زیاد توزیع بیشتر واکسن های کرونا در جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه، ابراز امیدواری کرد که وضعیت جهان تا پایان ۲۰۲۲ به طور کامل به حال عادی بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: گیتس در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز گفت: انتظار دارد با تسریع توزیع فزاینده واکسن در سراسر جهان، نرخ ابتلا به کووید-۱۹ تا پایان سال آینده به مقدار بسیار اندکی کاهش یابد.

بنیانگذار مایکروسافت افزود: ایالات متحده و دیگر کشورهای توسعه یافته در سه یا چهار ماه آینده واکسن اضافه بر نیاز خواهند داشت که می توانند در اختیار کشورهای در حال رشد قرار دهند.  ایالات متحده، انگلیس و کشورهای دیگر در طول یک سال، خواهند توانست اطمینان دهند که واکسن ها به سوی کشورهای در حال رشد سرازیر شود.

به گفته گیتس؛ خبرهای خوب موثر واقع شدن این واکسن ها با وجود برخی اثرات جانبی زیانبار کنونی و اطمینان از برطرف شدن و به بسیار اندک رساندن آنها، به معنای توانایی ما برای قرار دادن این واکسن ها در اختیار ملت های دیگر خواهد بود. با توجه به این واقعیت ناعادلانه که ۳۰ سالگان در بریتانیا و ایالات متحده واکسینه می شوند، اما هنوز همه ۶۰ سالگان در برزیل یا آفریقای جنوبی واکسن دریافت نکرده اند، واکسن ظرف سه یا چهار ماه دیگر در اختیار همه کشورهایی قرار داده خواهد شد که دچار همه گیری بسیار شدید شده اند.

او همچنین با بسیار مهم دانستن بودجه کمک های خارجی انگلیس در رساندن واکسن به کشورهای در حال توسعه، خواستار ازسرگیری فوری این کمک شد.

نظرات بینندگان