arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس یازدهم در پی ممنوع کردن انتشار خبر! / ادعای دسترسی شش نفر به فایل صوتی ظریف / احتمال طولانی تر شدن مذاکرات برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب خودسوزی مقابل بورس
رئیس مرکز اطلاعات و اخبار امنیتی وزارت کشور با تصریح بر اینکه ویدئو منتشر شده در فضای مجازی ناظر بر ادعای خودسوزی مقابل بورس دروغ است، تصریح کرد: بررسی‌ها بیانگر آن است که این فیلم مربوط به زمان حال نیست و مربوط به مهر۹۸ و احتمالا مربوط به یک بدهکار بانکی می‌شود.

ادعای دسترسی شش نفر به فایل صوتی ظریف
فارس خبرگزاری درباره فایل صوتی ظریف مدعی شد: فایل صوتی افشا شده مربوط به پروژه تجربه نگاری دولت با مدیریت حسام الدین آشنا بوده است که با مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان به برخی مشاوران دولت سپرده شده بود. علاوه بر حسام الدین آشنا که مدیر این پروژه بوده است، نام ۵ چهره مشهور که به این فایل دسترسی داشتند مطرح شده است که برخی از آنها سابقه محکومیت امنیتی هم دارند.

رکوردزنی تلفات روزانه کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد: با فوت ۴۹۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز منتهی به ظهر ۶ اردیبهشت، رکورد جدیدی ثبت شد. تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید. همچنین ۱۱۰ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند ولی ۱۹۸ شهرستان همچنان در وضعیت قرمزند.

ظریف نظرات کارشناسی را پشت در‌های بسته، صریح و شفاف اعلام می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد فایل صوتی منتشر شده از صحبت های ظریف در چند روز اخیر گفت: آنچه که منتشر شده است مصاحبه نبوده است و قرار نبوده که مصاحبه باشد. گفت‌وگوی رسانه ای نبود ، یک گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه که در داخل دولت انجام می‌شود ، بوده است. رئیس‌جمهور برای انتقال سوابق و تجارب برای دولت‌ بعد نظرشان این بود که اعضای کابینه گفت‌وگوهایی برای ثبت در اسناد داشته باشند. خطیب زاده گفت: آن چه آقای ظریف در گفت‌وگو مطرح کردند را باید به صورت کلی نگاه کرد. دکتر ظریف، همواره اعلام کرده که نظرات کارشناسی خود را پشت درهای بسته، صریح و شفاف اعلام می‌کنند ولی آن‌چه که اجرا می شود سیاست‌های اجماعی نظام است.

ماجرای تبلیغ داروی کرونا با تریاک در صداوسیما
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها از میزان تریاک داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار ۲ در ۱۰۰۰ معادل دو دهم درصد تریاک به این دارو اضافه شده است، و از نظر دارویی نظیر ترکیبات کدئین، قرص دیفینوکسییلات و شربت دکسترومتورفان و اکسپکتورات (که داخل‌شان مخدر است)، در حدی مجاز و با نسخه پزشک قابل ارائه است.

نشانه ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست
کرباسچی گفت: حزب کارگزاران در کنار مجموعه اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری می اندیشد. آقای لاریجانی نیز از شخصیت های ارزشمند کشور است و جایگاه وی را در توسعه کشور نباید نادیده گرفت تا این لحظه نیز هیچ نشانه ای از حضور آقای لاریجانی در انتخابات نیست. همچنین باید مجموعه ای از اصلاح طلبان یا اصولگرایان از فردی حمایت کنند تا رای بیاورد.

ناپدید شدن چنارهای ولی‌عصر
در تصاویر ماهواره‌ای که از محدوده چهار راه ولی عصر تا میدان ولی‌عصر (عج) در سال‌های ۷۹ ، ۸۹ و ۹۹ منتشر شده است متأسفانه چنارهای خیابان ولی‌عصر در این سال‌ها ناپدید شده است.

حکم نازنین زاغری اعلام شد
حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود، اظهار‌ کرد: رأی بدوی پرونده دوم نازنین زاغری صادر شد؛ براساس رأی صادره نازنین زاغری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۸۸ و مصاحبه با شبکه BBC فارسی به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است.

مجلس یازدهم در پی ممنوع کردن انتشار خبر!
جمعی از نمایندگان طرح «ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران» را تهیه و تدوین کرده‌اند. در متن این طرح آمده است: ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم علیه کشور ایران به خاک جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و رسانه‌های داخلی مجاز به انتشار اخبار رسانه‌های مذکور نیستند. همچنین تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار‌ است. مجازات درجه چهار شامل حبس بیش از پنج تا ده سال، جزای نقدی بیش از یکصد و هشتاد میلیون ریال تا سیصد و شصت میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی می شود.

احتمال طولانی تر شدن مذاکرات برجام
«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دقایقی پیش در توییتر نوشت: «دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام ۲۷ آوریل در وین برگزار می‌شود. طرف‌ها گفت‌وگوها در خصوص احیای توافق هسته‌ای، از جمله در قالب سه کارگروه ادامه خواهند داد. اینکه دور جدید گفت‌وگوها طولانی‌تر از دور قبلی باشد، منتفی نیست.»

پیشنهاد نتانیاهو به گانتز: سال اول تو نخست وزیر باش، دو سال بعدی من
نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی اسرائیل به گانتز وزیر جنگ خود و رئیس حزب آبی‌وسفید پیشنهاد داده که در یک توافق چرخشی جدید برای تشکیل کابینه، او در دور اول نخست‌وزیر باشد. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، در پیشنهاد جدید نتانیاهو، گانتز برای سال اول کابینه نخست‌وزیر خواهد بود سپس این سمت برای دو سال در اختیار نتانیاهو قرار گرفته و دوباره گانتز در آخرین سال کابینه نخست‌وزیر اسرائیل می‌شود.

 

نظرات بینندگان