arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر خارجه عربستان سعودی وارد دوحه شد

«فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (دوشنبه)، وارد دوحه پایتخت قطر شد. ساعاتی پس از انتشار این گزارش، شبکه «الجزیره»‌ خبر داد که «تمیم بن حمد آل ثانی»‌ امیر قطر پیام دعوتی از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی برای سفر به عربستان از فیصل بن فرحان دریافت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (دوشنبه)، وارد دوحه پایتخت قطر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)،‌ وزیر خارجه این کشور در سفری رسمی وارد قطر شده و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»‌ وزیر امور خارجه قطر، «علی بن سعد القحطانی» کاردار سفارت عربستان سعودی در دوحه و همچنین تعدادی از کارکنان سفارت ریاض در قطر برای استقبال از او در فرودگاه حاضر شده‌اند.

شبکه سعودی «العربیه» نیز در ارتباط با این سفر گزارش داد که وزیر خارجه این کشور برای انجام گفت‌و‌گوهای دوجانبه وارد دوحه شده است.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، شبکه «الجزیره»‌ خبر داد که «تمیم بن حمد آل ثانی»‌ امیر قطر پیام دعوتی از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی برای سفر به عربستان از فیصل بن فرحان دریافت کرده است.

این سفر در حالی به قطر صورت گرفته که چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ ضمن قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

تا اینکه در پنجم ژانویه ۲۰۲۱، در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العُلا» عربستان، توافق مصالحه میان قطر و دیگر کشورهای این شورا به امضا رسید، بدون آنکه حتی یک مورد از شروط سیزده‌گانه تحقق یابد. طبق مصاحبه‌های مقامات این کشورها، گویا محاصره‌کنندگان از شروط سیزده‌گانه چشم پوشی کرده‌اند تا قطر نیز در ازای آن شکایت‌های خود علیه این چهار کشور در سازمان تجارت جهانی و دیگر نهادهای بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد.

نظرات بینندگان