arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

واکنش باهنر به اظهارات مطهری: موافق بودم در لیست جبهه بیاید اما رای نیاورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما دولت را در كارهاي مثبت حمايت مي‌كنيم و اگر نقد داشته باشيم مطرح مي‌كنيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ محمدرضا باهنر كه براي راي دادن در حسينيه ارشاد حضور يافته بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آقاي مطهري بر اين باور است كه شما و آقاي حدادعادل از كساني بوديد كه تمايل به حضور ايشان در ليست جبهه متحد نداشتيد، اظهار كرد: نظر من اين نبود، نشست جبهه متحد كاملا دموكراتيك بود و من موافق حضور ايشان در ليست جبهه متحد بودم اما راي نياورد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اين‌كه به نظر شما جبهه متحد در انتخابات مجلس نهم پيروز شده است يا جبهه پايداري گفت: ‌جبهه متحد در همان دور اول پيروز شد و تركيب نمايندگان اين دو جناح سه به يك بود، فاصله راي جبهه متحد نسبت به پايداري زياد بود، اما نتيجه انتخابات تهران بسيار مهم و تاثيرگذار است.

باهنر در مورد اين‌كه آيا امكان وحدت ميان اين دو جبهه در مجلس وجود دارد يا نه؟ گفت: ما در بعضي مسائل كلان كشور با وحدت كار مي‌كنيم، اما در مسائلي مانند انتخاب هيات رييسه و برخي مواضع سياسي ممكن است رقابت كنيم. اما در مجموع يك جبهه هستند و رقابت آن‌ها درون تشكيلاتي است.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد تعامل دولت و مجلس آينده گفت: ما دولت را در كارهاي مثبت حمايت مي‌كنيم و اگر نقد داشته باشيم مطرح مي‌كنيم. اين‌كه مجلس نهم در مجموع تابع دولت باشد اين طور نخواهد بود. تعداد كساني كه از دولت تبعيت كامل دارند از تعداد انگشتان دست بيشتر نيستند. عموما مجلس‌ها طرفدار دولت‌اند.

وي با بيان اين‌كه «جبهه پايداري را نمي‌خواهيم طرفدار دولت بناميم» گفت: هرچه احمدي‌نژاد كم انتقادتر عمل كند مطمئنا قوي‌تر خواهد شد.

باهنر در پاسخ به سوال ديگري در مورد انتخابات مرحله دوم مجلس نهم نيز اظهار كرد: مردم حرف خود را در 12 اسفند زدند و ركورد خوبي به جا گذاشتند و اين مرحله بيشتر در تركيب مجلس تاثيرگذار است. انتخابات مرحله اول تاثير جدي در مذاكرات با 5+1 داشت و حساسيت مرحله دوم بيشتر از بابت تركيب مجلس است.

اين عضو هيات رييسه مجلس در پاسخ به سوال ديگري در مورد مذاكرات 1+5 گفت: اگر 1+5 حقوق ما را به رسميت بشناسد ما نيز به تعهدات خود عمل خواهيم كرد.

اين عضو جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوال ديگري نيز اظهار كرد: ما اهل صلح هستيم و اعتقاد داريم كه كشورهاي منطقه آنقدر اقتدار دارند كه خود بتوانند امنيت خود را حفظ كنند و نيازي به حضور نيروهاي خارجي نيست امروز در برخي از كشورها كه آمريكا حضور دارد خود علاقمند است كه فرار كند، اما موقعيت آن را ندارد مردم نيز از آن‌ها كلافه شدند و براي خروج آن‌ها لحظه‌شماري مي‌كنند. كشورهاي عربي نيز بايد از اين مساله درس بگيرند و بدانند كه حضور نيروهاي خارجي امنيت ايجاد نخواهد كرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اين‌كه احتمال طرح دوباره بحث استيضاح وزير كار وجود دارد يا نه ؟ گفت: مجلس از پس فردا قانون بودجه 91 را در صحن علني دنبال مي‌كند و با اين وجود فرصتي براي طرح استيضاح نيست.

باهنر در مورد رياست مجلس نهم نيز گفت:‌ تركيب هيات رييسه و رييس مجلس را نمايندگان مجلس نهم تعيين مي‌كنند.

نظرات بینندگان