arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

عراق: برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش هستیم

وزیر امورخارجه عراق شامگاه سه شنبه شب گفت که کشورش تلاش می‌کند، دیدگاه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را به یکدیگر نزدیک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر امورخارجه عراق شامگاه سه شنبه شب گفت که کشورش تلاش می‌کند، دیدگاه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ضمن اشاره به سفر "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی‌اش به عراق، بر اهمیت این سفر تأکید کرد.

حسین تأکیدکرد: در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بی ثباتی داخلی در عراق بر روابط با کشورهای اطراف تاثیر گذاشته است.

حسین افزود: از مرحله قطع رابطه با کشورها عبور کرده‌ایم و وارد مرحله همکاری با آنها در تمام زمینه‌ها شده‌ایم.

وزیر امورخارجه عراق اضافه کرد: سیاست خارجه عراق در دوران دولت مصطفی الکاظمی بر مجموعه‌ای از ارکان استوار است که نخستین آن تأثیرگذاری بغداد در منطقه و به دست گرفتن ابتکار عمل است.

وی افزود: اما رکن دوم سیاست خارجی عراق ایجاد حالتی متوازن با محیط منطقه‌ای و رکن سوم نیز بر منافع مشترک و نیز دور کردن کشورهای دیگر از دخالت در امور داخلی عراق استوار خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیات سیاسی، روز دوشنبه و در ادامه سفر منطقه‌ای خود از قطر وارد بغداد شد.
محمد جواد ظریف پس از دیدار با مقامات عراقی در بخش پایانی سفر دو روزه خود به عراق عازم اقلیم کردستان شد وبا مقامات محلی این منطقه پیرامون توسعه روابط دو جانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و گفت وگو کرد.

نظرات بینندگان