arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی تعلیق شد / دادستان انتظامی مرکز وکلا: خانمی به اتهام توهین، تهدید و افترا از نواب‌ صفوی شکایت کرده بود / پرونده شاکی خصوصی دارد؛ ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد

دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه پروانه وکالت حسام نواب‌صفوی را به دلیل محکومیت در دادگاه کارکنان دولت تعلیق کرد.

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه  گفت: آقای حسام نواب‌صفوی یک شاکی خصوصی داشته که پرونده ابتدا در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در آن حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. پرونده در ادامه در دادگاه کارکنان دولت طرح می‌شود که دادگاه این بار هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی محکوم می‌شود. در آخر هم پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد که باز هم رأی به محکومیت حسام نواب‌صفوی داده می‌شود.

رئوف ادامه داد: این پرونده شاکی خصوصی داشته و خانمی به اتهام توهین و تهدید و افترا از حسام نواب‌صفوی شکایت می‌کند که در پایان دادگاه حکم به جزای نقدی و زندان می‌دهد.

وی افزود: خانم شاکی با استناد به حکم دادگاه، موضوع را در دادگاه انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح می‌کند و این دادگاه طبق قانون اقدام به تعلیق پروانه وکالت آقای نواب‌صفوی می‌کند.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این تعلیق تا رسیدگی به تخلفات آقای نواب‌صفوی ادامه دارد. ممکن است پس از آن سلب صلاحیت شود و از وکالت منفصل شود و یا ممکن است دادگاه تعلیق یک تا سه ساله دهد. دادگاه انتظامی و با توجه به شدت محکومیت کیفری حسام نواب‌صفوی حکم خواهد داد.

وی افزود: آقای نواب‌صفوی مدعی است که این پرونده‌سازی کار دانشگاه آزاد است و در تلافی به عهده گرفتن وکالت جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد که علیه این دانشگاه شکایت کرده‌اند دچار این وضعیت شده است؛ اما این پرونده همانطور که گفتم شاکی خصوصی دارد و ارتباطی به دانشگاه آزاد ندارد.

نظرات بینندگان