arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت:

بانک تجارت و ایمیدرو تفاهمنامه همکاری امضا کردند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت‌های گسترده شبکه بانکی از بخش تولید، این عملکرد را مطلوب توصیف کرد و گفت: در سال 1399 با وجود شیوع بیماری کرونا و فشارهای حاصل از تحریم‌های گسترده بر اقتصاد کشور، خوشبختانه صنعت کشور رشد قابل قبولی را به ثبت رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) با حضور وزیر صمت و مدیرعامل بانک تجارت منعقد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با اشاره به خدمات گسترده بانک تجارت به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سابقه تعامل بانک تجارت با شرکت‌های بزرگ و کوچک صنعتی و معدنی در حوزه‌های مختلفی همچون خودروسازی و معادن بزرگ مس نشان از رویکرد مثبت این مجموعه به حمایت از تولید و اشتغال داشته و همواره در تلاش هستیم از طریق ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی پشتیبانی مطمئن برای شرکت‌های صنعتی و معدنی باشیم.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سرویس‌های متنوع ارزی و ریالی این بانک یادآور شد: شبکه گسترده بانک تجارت در داخل و خارج از کشور همواره آماده خدمت‌رسانی به طرح‌های دارای اولویت مجموعه وزارت صمت است و امیدواریم امضای این تفاهمنامه تبدیل به نقطه عطف جدیدی در توسعه همکاری‌ها شود.

دولت‌آبادی با بیان اینکه تفاهمنامه طرح تام دارای ظرفیت‌های گسترده و مفاد جامع و کاملی است افزود: بانک تجارت آمادگی این را دارد در کنار تعهدات مندرج در این تفاهمنامه، از طریق خدمات نوین تامین مالی در راستای کاهش هزینه‌های تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های دارای اولویت مجموعه ایمیدرو ، پشتیبان و حامی این دسته از شرکت‌ها باشد.

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با تشریح ظرفیت‌های اقتصاد ایران در صنایع مختلف گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را موظف می‌داند که زمینه را برای جذب نقدینگی بخش خصوصی فراهم آورده و با افزایش کارآیی صنایع، فضا را برای صاحبان پول و سرمایه قابل قبول سازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت‌های گسترده شبکه بانکی از بخش تولید، این عملکرد را مطلوب توصیف کرد و گفت: در سال 1399 با وجود شیوع بیماری کرونا و فشارهای حاصل از تحریم‌های گسترده بر اقتصاد کشور، خوشبختانه صنعت کشور رشد قابل قبولی را به ثبت رساند.

رزم حسینی ابراز امیدواری کرد با پیشبرد اهداف طرح تام و امضای تفاهمنامه همکاری با بانک‌های کشور گام‌های موثری در فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد واحدهای صنعتی و معدنی برداشته شود.

در این مراسم جمعی از معاونین و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اشرف‌نژاد عضو هیات مدیره بانک تجارت و شریفیان معاون مدیرعامل در راهبری بازار و توسعه کسب و کار حضور داشتند.

نظرات بینندگان