arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

سخنان تند وزیر خارجه آلمان علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وستروله در ضمن سخن‌پراکنی های خود اظهار داشت: برنامه جاری هسته‌ای ایران خطراتی جدی در بر دارد، نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای تمام منطقه. ما نمی‌توانیم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را بپذیریم و نخواهیم پذیرفت.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: "گیدو وستروله"، وزیر امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه ضمن اعلام حمایت قاطع آلمان از رژیم اسرائیل ادعا کرد که جامعه بین‌المللی ایران را از دست‌یابی به سلاح‌ هسته‌ای بازخواهد داشت.

وی مدعی شد: "برنامه جاری هسته‌ای ایران خطراتی جدی در بر دارد، نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای تمام منطقه. ما نمی‌توانیم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را بپذیریم و نخواهیم پذیرفت.... ما احتیاج به تضمین‌های اساسی و قابل کنترل از سوی ایران داریم تا بدانیم که این کشور ساخت سلاح هسته‌ای را تعقیب نمی‌کند."

وستروله در حالی این سخنان را بر زبان می‌راند که ایران و گروه موسوم به 1+5 آوریل گذشته در استانبول مذاکراتی را برگزار کردند که قرار است دور بعدی آن، 23 آوریل در بغداد انجام شود.

درشرایطی که اسرائیل نسبت به ادامه مذاکرات خوشبین نیست، وستروله بر این باور است که این مذاکرات باید ادامه یابد و می‌گوید: "اتحاد و اراده ما در حال نتیجه دادن است." وی با این حال ادعا کرد که صبر غرب محدود است و اتلاف وقت را قبول نخواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان که اتفاقا کشور او متهم به پدید آوردن آن چیزی است که هلوکاست خوانده می‌شود همچنین از اینکه ایران اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند، ابراز نگرانی کرد.

وی که در کنگره جهانی یهودیان آمریکایی سخن می گفت، ابراز داشت: "من می‌خواهم شما بدانید که ما کنار اسرائیل خواهیم ایستاد."

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
3
ما هم میخواهیم شما بدانید که ما جلوی حرف زور خواهیم ایستاد
ایشالا با همون اسراییلیا در کنار هم محشور شید
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
3
خدا لعنت کند کسانی که شادی ملتمان را نمیخواهند
نظرات بینندگان